Пошук


Меню сайту

Форма входу
  


Радимо переглянути















   
Інші події

Конкурси для учнів

Конкурси для вчителів














Онлайн всього: 14
Гостей: 14
Користувачів: 0


Про що цей розділ [0]Педагогічна кухня [25]
З усього світу по нитці [11]Матеріали журналу "Народное образование" [6]
Педагогічна інформатика [6]Актуально [37]
Наука управління [14]Поради батькам першокласників [26]
Відео [27]

« 1 2 3 4 5 ... 7 8 »

Із новими умовами прийому абітурієнтів до вищих навчальних закладів на 2015 рік, які Міністерство освіти і науки України затвердило 15 жовтня, ознайомила перший заступник Міністра освіти і науки Інна Совсун на брифінгу в Будинку Уряду 17 жовтня. 

«Нові умови прийому приймалися і в світлі аналізу попередньої практики і проблем, які могли виникати при вступі, і в світлі нового Закону України «Про вищу освіту», який наклав нові зобов’язання і права для всіх сторін вступної кампанії», - наголосила Інна Совсун.

Перший заступник Міністра зазначила, що умови прийому до ВНЗ на наступний рік містять ряд новацій.

Зокрема, чітко встановлені обмеження на прийом сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання: вузи матимуть право приймати сертифікати лише поточного навчального року. «Тобто абітурієнти, які здавали ЗНО в минулому році повинні будуть перереєструватися на проходження ЗНО знову - в 2015 році», - зазначила перший заступник Міністра.

Інна Совсун пояснила, що це правило пов’язане з декількома факторами. Вона зазначила, що запроваджена в 2010 році практика, коли використовувалися сертифікати ЗНО попередніх років, була нелогічною: «Результат ЗНО є рейтинговим, тобто він вимірює рівень знань вступника порівняно з рівнем інших вступників поточного навчального року. Тому оцінки двох років порівнювати нелогічно».

Ще одна причина запровадження так званого принципу давності сертифіката пов’язана з тим, що у 2015 році міняється методика розрахунку бала сертифіката. Посадовець зазначила, що раніше в умовах прийому встановлювався мінімальний прохідний бал на рівні 124, а для профільних предметів – на рівні 140. Українським центром оцінювання якості освіти було прийнято рішення про застосування у наступному році принципу «склав/не склав» для тесту ЗНО: тобто буде встановлюватися мінімальна кількість балів для ЗНО, і якщо її не набрати, то тест вважатиметься не складеним. «Тобто ті люди, які набирають меншу за необхідну кількість балів, не отримують сертифікат, а їх бали не переводяться в 200-бальну рейтингову шкалу», - наголосила Інна Совсун. Відповідно, якщо людина набрала більшу кількість балів, ніж мінімально встановлена, то її бали рейтингуються і переводяться в шкалу від 100 до 200: «А це означає, що 101 бал – це вже прохідний бал, і він дає право вступу до вузу».

Перший заступник Міністра зазначила, що саме тому в умовах прийому до ВНЗ на 2015 рік немає встановлених мінімальних прохідних балів. «Будь-хто, хто має сертифікат ЗНО, за визначенням має право для участі у вступній кампанії. Ті, хто не склав тест, сертифікат з цього предмету вони не отримають».

Разом з цим в умовах прийому збережено правило для вузів встановлювати мінімальний прохідний бал. Це, наприклад, дає право «сильнішим» вузам встановити вищий прохідний бал просто для того, щоб спростити роботу із обробкою документів вступників, не приймаючи документи абітурієнтів з нижчими балами. «Тому абітурієнтам, які будуть готуватися до вступу в 2015 році, треба уважно ознайомитися відповідною і ... Читати далі »


Категория: Актуально | Просмотров: 781 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 17.10.2014 | Комментарии (0)

Відео-звернення вчителя ЗНЗ №104, учасника АТО Пенділєєва Костянтина


Категория: Відео | Просмотров: 651 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 01.09.2014 | Комментарии (0)

За матеріалами "Педагогічна преса" http://pedpresa.com.ua/


Категория: Відео | Просмотров: 541 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 01.09.2014 | Комментарии (0)

Поступление в школу для ребенка – это стресс. Очень много нового и непривычного видит он в школе. Особенность сегодняшних детей, пришедших в первый класс, – быстрая утомляемость. На первом уроке они откровенно зевают, на третьем – лежат на партах. Чем мы, взрослые, можем помочь ребенку? Прежде всего стоит помнить о старых и надежных способах поддержания здоровья первоклассника. Это соблюдение режима дня: сон не менее 10 часов в сутки, обязательно полноценное питание, физические упражнения. Оправданным будет ограничение просмотра телепередач до 30 минут в день. Хорошо восстанавливают эмоциональное благополучие ребенка длительные (до двух часов) прогулки на воздухе – не прогулка по магазинам, а прогулка в парке. С раннего утра настраивайте ребенка на доброе отношение ко всему. Скажите: "Доброе утро", – и собирайтесь в школу без суеты. 

- Придя с ребенком в школу, постарайтесь обойтись без нравоучений, так как они ничего, кроме утренней усталости, не дают. А вот объяснить безопасный путь в школу ребенку необходимо. Безопасный, но не короткий.

- Встречая ребенка в школе после уроков, порадуйтесь вместе с ним тому, что он сумел потрудиться самостоятельно, без вас, целых три часа. Терпеливо выслушайте его, похвалите, поддержите и ни в коем случае не ругайте – ведь пока еще не за что.

Что же делать, если появились первые трудности? Будьте щедры на похвалу, для первоклассника сейчас это очень важно. Замечание должно быть конкретным, а не касаться личности ребенка. Он не неряха, просто сейчас у него в тетради маленький беспорядок. Не делайте ребенку несколько замечаний сразу.

- Ни в коем случае не сравнивайте ребенка с другими детьми. Это ведет либо к озлоблению, либо к формированию неуверенности в себе.

Я не встречала родителей, которые бы обижались на своих детей за испачканные пеленки, а вот за испачканные тетрадки – сколько угодно. Хотя и в том и в другом случае период марания неизбежен. Ребенку не нужна позиция прокурора, которую так часто занимают родители: "Будешь переписывать пять раз, пока не получится хорошо!" Это недопустимо. Пожалуйста, помните об этом.

Духовное и физическое здоровье первоклассника зависит от контактов со всеми, кто работает в школе. Невозможно не уважать учителя начальной школы, потому что он работает и живет жизнью своих ребят. Поддержите словом и делом своего учителя, помогите ему. Не спешите осуждать учителя, администрацию школы, не торопитесь категорично высказывать свое мнение о них – лучше посоветуйтесь: ведь все, что делается учителем, прежде всего делается на благо вашего ребенка.

Самые сложные занятия для первоклассника - это не решение задачек и не подсчет палочек и яблок, а... письмо. Причем непосредственно написание букв, слов и предложений, равно как и переписывание слов и предложений с доски. Ну как запомнишь все эти закорючки и хвостики? А если и запомнил - то почему они упорно не хотят походить на аккуратную «ж» из школьной прописи, а норовят превратиться в многоногое чудовище? Не стоит ахать, увидев первые строчки своего школьника, и ни в коем случае не давайте ему понять, что он плохо справляется с прописью. Лучше скажите - отличный результат, у меня поначалу выходило хуже, давай поспорим, что уже через две недели ты будешь писать точь-в-точь как Марья Ивановна? Ребенок учится делать то, чего ему пока еще не приходилось делать, и ваше одобрение, как и осознание его собственных успехов, очень важны на этом этапе жизни. 

Вторым по сложности предметом для первоклассника, в зависимости от его наклонностей и уровня подготовки, будет либо математика, либо чтение. Если любимую книжку сказок ваш малыш уже в шесть лет читал без вс ... Читати далі »


Категория: Поради батькам першокласників | Просмотров: 1317 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 18.07.2013 | Комментарии (1)

Фільм підготовлено фахівцями Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти, але може бути використано для проведення уроків ЗНО в будь-якій області, за умови уточнення відповідного центру (для Миколаєва - це Одеський регіональний центр оцінювання якості освіти)



Категория: Відео | Просмотров: 1022 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 14.01.2013 | Комментарии (0)

Допомога: якщо дитина не встигає з навчанням, їй необхідно допомагати. Причому це не повинна бути моральна допомога або організація умов для навчання і режиму дня. Ні! Дитині треба допомагати засвоювати матеріал, який вона не може здолати в школі. Перечитайте з дитиною заданий текст у підручнику, поясніть простими словами - буквально на жолудях і сірниках - вирішення задачі. Можливо, на уроці дитина відволіклася, а може просто не встигає запам'ятати той обсяг інформації, який дає дітям за урок вчитель. Знову ж, дітям часто складно організувати себе і змусити виконувати всі завдання. У будь-якому випадку це не повинно бути причиною того, що у дитини з'явиться пробіл у знаннях. Давайте допомагати дітям вчитися. 
 Багатьом батькам не подобається ця порада, адже для цього доведеться витратити багато свого часу, сил і навіть нервів. Головне не забувати, що допомога не повинна перетворюватися на надмірну опіку. Якщо ви будете вирішувати задачки замість дитини, збирати їй ранець до школи, то вже напевне не привчите її до відповідальності та організованості. Важливо завжди пам'ятати найголовніше: в школі дають знання, а не оцінки. І якщо будуть знання, то хорошими оцінками дитина Вас теж буде тішити. 
 Оцінки - не головне: пам'ятайте це. Не можна зациклюватися на оцінках. У першому класі їх ще не ставлять, але це тільки в першому класі. У кожному разі в школі існує система заохочень. Але те, що вона є, не означає, що її треба ставити на чільне місце. Наша мета - отримання знань і умінь. Скільки б п'ятірок не отримала дитина за списану у сусіда вправу або за розв'язане Вами за неї завдання, ці оцінки не мають жодної цінності. Уявіть, що до Вас несподівано прийшов чоловік і вручив кубок за перше місце в змаганнях з бігу на 100 метрів. Хоча Ви насправді останній раз бігали, мабуть, ще у школі. Чи буде цей незаслужений кубок мати для Вас цінність? Ось саме це треба пояснити дитині. Постарайтеся (краще навіть у легкій, а не повчальної формі) пояснити це дитині. 
 І найголовніше - не сваріть дитину за оцінки. Пам'ятайте: знання - наша мета. Знання, а не просто цифри в щоденнику. Тому, якщо вже дійшло до обговорення успішності, то говоріть про відсутність знань, але аж ніяк не про оцінки. Боремося з причиною: боротися треба з відсутністю знань, а не з поганими оцінками. Придивіться, чому Ваша дитина не встигає в школі? Що цьому виною? Це може бути і невеликий обсяг довгострокової пам'яті, і слабка концентрація уваги і навіть погано розвинена дрібна моторика. Все це поправно. Не соромтеся порадитися з викладачем, зі шкільним психологом. У них є досвід в цьому питанні, і вони підкажуть Вам комплекс заходів або вправ, які допоможуть виправити ситуацію. Головне - терпіння і наполегливість у виконанні поставленого перед собою завдання. 
 Не пропускаємо уроки: це дуже важливо. З самого початку навчання дитина повинна розуміти, що систематичні заняття допомагають їй не накопичувати прогалини в знаннях і вчитися рівномірно і спокійно. Якщо ж дитина звикне пропускати заняття, то їй все складніше і складніше буде згодом: більшість предметів шкільної програми побудовані так, що всі нові знання грунтуються на базі отриманого раніше матеріалу. 
 Спілкуйтеся з учителями: не лінуйтеся підтримувати спілкування з викладачами. Ви повинні мати уявлення, як відбувається навчальний процес. І навіть якщо Вам не подобається, ви не повинні вступати у відкритий конфлікт з учителем. Адже негативне ставлення викладача до Вас потім позначиться на Вашій дитині. У будь-якому випадку, дитина в школі проводить всього чотири години в день, і якщо щось не так, то це завжди можна виправити, наздогнати або вивчити вдома своїми силами. А Ви повинні дитині у цьому допомогти. Якщо ж учитель Вам подобається - то тим більше не лінуйтеся показати своє позитивне ставлення. Адже викладач - це теж людина, і чим більше позитивних емоцій буде у вчительки асоціюватися з Вашою дитиною, тим кращим буде її ставлення до Вашої дитини. І я не маю на увазі подарунки чи підношення - звичайний людський позитив! Не дарма кажуть: "Добре слово і кішці приємне". 
Будьте на боці своєї дитини: завжди! Це дуже важливо, навіть, либонь, найважливіше. Сама по собі школа - це вже нелегке випробування. Тому дитина шукає підтримки у своїх батьків в першу чергу. І дитина хоче, щоб її любили такою, яка вона є, а не тому що у неї добра успішність. Не звинувачуйте її. Підтримуйте! Навіть якщо Вам здається, що її властиві і лінощі, і неуважн ... Читати далі »

Категория: Поради батькам першокласників | Просмотров: 2009 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 05.11.2012 | Комментарии (1)

Уявіть будь-яку, цілком дорослу та самостійну людину (начальника чи підлеглого, не суть важливо), яка перед довгоочікуваним відпусткою ледве-ледве піднімається на третій поверх свого офісу. У думках - аж ніяк не графіки і не плани на майбутній квартал, а ... море з його синім небом і теплими хвилями, м'яким пісочком і красивими засмаглими дівчатами. І, якщо вам, цілком зрілій людині, неабияк набридли тяготи повсякденної рутини, то, що казати про маленьку людину, яка лише кілька місяців тому вперше переступила поріг школи"!
Не лише до кінця навчального року, а й взагалі, на перших порах навчання ваш син чи донька можуть на уроках нудьгувати, пропускаючи повз вуха багато слів педагога, а то й зовсім ігнорувати вимоги, які до нього, першокласника, пред'являють. У чому причина" Спробуємо розібратися.
Це може бути, по-перше, нецікаве викладення предмета, і тут багато в чому - провина вчителя, який геть відкидає творчий підхід, імпровізацію і жарт, здатних зняти напругу і розрядити обстановку в класі. Монотонний, менторський тон, окрики і причіпки відбивають охоту до навчання навіть у найдопитливішого першокласника. Але не варто, звичайно, огульно звинувачувати вчителів - серед них чимало грамотних майстрів цієї нелегкої справи ...
Слід взяти до уваги й індивідуальні особливості психіки: одні діти засвоюють матеріал поступово, невеликими порціями, інші ж здатні схоплювати його "на льоту", але мають слабку пам'ять і швидко все забувають, треті ... Словом, дитина, яка нерухомо сидить і слухає з відкритим ротом, все запам'ятовує і видає стовідсоткові знання, - велика рідкість. Не всі в змозі і швидко зорієнтуватися у вимогах педагога, проявляти активність у відповідях. Ось і виходить, що менш впевнений у собі першокласник поступово ще більше замикається в собі і перестає вірити у власні сили. Результат не важко передбачити: втрата інтересу до навчання, втома, яка посилюється до кінця року.
І це ще не всі причини! Самостійно розібратися, чому ваш син або донька з такою неохотою йдуть до школи, часом буває досить важко. Допоможе шкільний психолог, який і окреслить коло можливих проблем, і підкаже, як їх вирішити. Але все ж таки є кілька загальних порад на такий випадок.
Слідкуйте за сном вашого першокласника - він повинен лягати не пізніше 21 години. І ніяких жахів або ігор в "стрілялки", та ще з монстрами пізно увечері! Спати він повинен не менше 11 годин на добу. Напевно, ви й по собі знаєте, як важко вставати, приводити себе в порядок і працювати в "невиспаному" стані. Що ж тоді говорити про малюка!
Навряд чи ми відкриємо Америку, кажучи і про необхідність прогулянок і рухливих ігор на повітрі. Адже деякі батьки піклуються лише про духовне (іноземні мови, музика і т.д.) виховання. І який сенс в цьому, якщо ваш малий буде розумним і інтелектуально не за віком розвиненим, але кволим і хворобливим" Не варто сподіватися лише на уроки фізкультури - ви повинні розуміти, що півтора-двох годин на тиждень катастрофічно мало, тому ваш обов’язок - сприяти поповненню цієї пустоти. Як" Не заохочуйте довготривале сидіння перед телевізором або комп'ютером, не змушуйте, мало не силою, по декілька годин підряд грати на скрипці або зазубрювати англійські слова. Долучіть дитину до спільних походів, ранкових пробіжок або відвідування басейну.
Не забудьте, що 90% інформації про навколишній світ ми отримуємо за допомогою зору. Іноді млявість, небажання вчитися викликані поганим освітленням в класі чи вдома в тому місці, де розташований письмовий стіл. І, хоча всіх малюків перед школою перевіряє окуліст, все ж таки не покладайтеся на позитивний результат обстеження і подбайте про хороше освітлення. Світло повинне падати зліва, а дитина не повинна нахилятися занадто низько над столом або, навпаки, сидіти, як штир, не згинаючи спини. На думку окулістів, відстань між очима і зошитом або книгою має становити 30-35 см.
Ну, і, мабуть, останнє. Якщо ви "хочете" надірвати психіку дитини, а заодно і собі добряче попсувати нерви, як можна частіше кричіть на свого першокласника. Змушуйте його, а краще за все, за допомогою ременя, сідати за уроки, сидіти вдома за книжкою, карайте позбавленням прогулянок, і побільше лайте, лайте ... "Думайте сами, решайте саме" - і, врешті-решт, може бути, зрозумієте всю згубність такого стилю взаємин ... Зате прихильність, разом з доброю порадою та турботою, здатні перетворити вашого першокласника із затурканої і втомленої істоти в жваву й активну, якою і належить бути дитині в цьому віці.

Категория: Поради батькам першокласників | Просмотров: 1046 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 05.11.2012 | Комментарии (2)

Ежегодно в жизни тысяч детей происходит одно из самых важных событий, которое кардинально меняет их жизнь. Они идут в первый класс, а значит играть, гулять и просыпаться когда им хочется, отныне не получится.
Часто случается так, что через три-четыре недели после начала учебного года ребенок чувствует усталость и растерянность, у него пропадает желание ходить в школу. Родители в недоумении разводят руками. Им даже невдомек, что вина за все происходящее полностью лежит на них. Так самой распространенной ошибкой родителей является ориентация на отличную учебу, в результате чего ребенок начинает думать, что учиться нужно только ради «пятерок», а не для получения знаний.
Многие родители для того, чтобы улучшить почерк своего ребенка, заставляют его писать в два раза больше, чем ему задано. А ведь дети и без этого расстраиваются, когда у них что-то не получается, и если видят недовольство родителей, то их беспокойство только усиливается. Лучше расскажите ребенку о значении образования, об отличии образованного человека от необразованного, вспомните интересные моменты из своей школьной жизни. И ни в коем случае не сравнивайте своего сына или дочь с другими детьми, кроме ответной злобы и обиды вы ничего этим не добьетесь.
Старайтесь найти любой повод для того, чтобы похвалить или поощрить вашего первоклассника, пусть даже у него плохо получаются палочки-крючочки. Но он ведь очень старается! Только представьте, сколько усилий он прилагает для того, чтобы заслужить ваше одобрение!
Все ваши действия должны быть направлены на то, чтобы помочь первокласснику адаптироваться в новой для него ситуации. Поддержите его желание добиться успеха в учебе и в новом коллективе. Если у вас возникло беспокойство по поводу учебы или вы стали замечать изменения в поведении ребенка, обязательно обратитесь за советом или консультацией к школьному психологу или классному руководителю.
Из-за нового ритма жизни многие дети быстро устают. Чтобы ребенку было легче привыкнуть, с первых же дней составьте распорядок дня, который он должен выполнять. Часто родители первоклассников сталкиваются с тем, что ребенок трудно просыпается по утрам. Для того чтобы избежать таких проблем, проследите, чтобы ребенок раньше ложился спать и желательно в одно и то же время. Нельзя упускать такой важный момент как завтрак, который должен быть сытным, калорийным и обогащенным витаминами.
Очень часто у детей с началом занятий в школе начинаются проблемы со зрением, осанкой, органами пищеварения. Обязательно обращайте внимание на профилактику этих заболеваний. Ни в коем случае не перегружайте первоклассника дополнительными занятиями в кружках и секциях. Будьте терпеливы, внимательны и заботливы к вашему ребенку!
http://roju.ru

Категория: Поради батькам першокласників | Просмотров: 851 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 05.11.2012 | Комментарии (0)

Прошла первая эйфория от школы, и ваш первоклассник уже с неохотой идет в школу, а учительница жалуется на его непоседливый характер и невнимательность? Такое часто случается со слишком темпераментными детьми, Им сложно высидеть весь урок, не отвлекаясь, поэтому начинается отставание в учебе. Как помочь своему чаду и при этом хоть немного добавить ему усидчивости и приучить к внимательности? Учителя знают много таких приемов, только, к сожалению, у них нет возможности применять их к отдельно взятым ученикам. Зато любящие родители найдут для этого и время, и силы. Приемы, с которыми мы хотим вас познакомить, не касаются иностранного языка, информатики и прочих предметов школьной программы первого класса. Речь пойдет о самом элементарном и самом необходимом – чтении и счете, на которых невнимательность особенно сказывается.
Чтение
От первоклассника требуется умение бегло читать, понимая смысл прочитанного, и пересказывать основные моменты. Помочь ребенку приобрести эти навыки помогут четыре приема.
Держим строку
Непоседы часто отвлекаются, когда читают другие, перестают следить за текстом и теряют место, на котором остановились. Чтобы этого не происходило, надо приучить ребенка водить пальцем или маленькой указкой по строчке, маленьким детям трудно читать только глазами. Неважно, что это не совсем красиво выглядит со стороны, важно, что позволяет избежать потери строки, пропуска и повторения строк и слов.
«Ставим» дыхание
Чтобы ребенку было легче читать вслух, научите его выдерживать ритм дыхания. Учить лучше всего на тексте, который вашему ученику хорошо знаком. Для правильного ритма необходимо делать короткий вдох на каждой запятой и обычный вдох в конце каждого предложения. Этот прием улучшает скорость чтения, позволяет ребенку читать, не задыхаясь и не давясь словами, делать паузы в нужных местах и лучше понимать прочитанное.
Делаем пометки
Как только, кроме чтения, от первоклассника станут : требовать пересказ про­читанного, помогите ему на­учиться выделять главное в тексте, если ребенок еще не умеет этого делать. Разрешите ему делать карандашом пометки в книге. Если учебник выдали в школьной библиотеке и его надо будет вернуть, то лучше купить свой учебник, чтобы не портить пометками школьный.
Разработайте систему симво­лов, обозначающих описание места действия (домик), главных героев (рожица), важных моментов сюжета (галочка или восклицательный знак). Ребенок может помечать символами нужные абзацы, чтобы их можно было быстро и легко найти.
«Снимаем» кино
К сожалению, этот прием сразу срабатывает только с визуалами, теми детьми, кто умеет создавать мыс­ленные образы. Но в детстве у всех хорошо развито вообра­жение, поэтому научиться представлять себе прочитанное, как кино, и мысленно про­сматривать его может любой ребенок. Этот прием помогает запомнить образы и последова­тельность событий.
Подручные средства
Существуют специальные приемы, которые помогут малышу освоить счет и арифметические действия. Помогая освоить ребенку счет, используйте подручные средства: яблоки, конфеты, пуговицы, па­лочки, кубики. Предметы добав­ляют сухому абстрактному счету наглядности.
Нарисуйте пример и задачу
Детям бывает сложно решать примеры и задачи не потому, что они не знают цифр, чисел и действий, а потому, что не представляют себе результат конкретного ариф­метического действия. Если в примере или задаче надо отнять от семи пять, нарисуйте семь предметов (шариков, квадрати­ков) и зачеркните пять из них. Этот прием хорош на первое время, чтобы ребенок понял принцип действии, или при пе­реходе через десяток, который сложно дается детям. Постепенно от предметов лучше перейти к палочкам, но нельзя все время нацеливать первоклассника на рисование при решении при­меров и задач — если он будет рисовать, ему некогда будет ре­шать.
Выделите знак

Категория: Поради батькам першокласників | Просмотров: 1384 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 05.11.2012 | Комментарии (2)

Голова Державної інспекції
навчальних закладів України
Михайло ГОНЧАРЕНКО
Останнім часом рідко яка розмова в родинах, де є діти шкільного віку, обходиться без обговорення питання питань: яку суму в черговий раз доведеться викласти на потреби класу або внести як добровільну пожертву у фонд школи. Те, що тема ця наболіла, засвідчила й пряма редакційна телефонна лінія, гостем якої був голова Державної інспекції навчальних закладів України Михайло Гончаренко. Хоч повноваження цієї організації поширюються на багато сфер освітньої галузі, значна частина запитань наших читачів стосувалася саме цієї проблематики.
Катерина Никифорівна,
м. Черкаси:
— Михайле Федоровичу, чи може бути ліцей або школа засновником благодійного фонду?
— Відповідно до Закону України «Про благодійництво та благодійні організації», органи державної влади, державні комунальні підприємства, установи, якими, до речі, є і державний ліцей, про який ви говорите, не можуть бути засновником благодійної організації. Також засновником благодійної організації не дозволяється стати будь-яким іншим організаціям, що фінансуються з бюджету. Водночас заснувати благодійний фонд можуть громадяни України, інших країн, особи без громадянства, які досягли 18 років, і юридичні особи, що не фінансуються з державного бюджету.
Іван Іванович,
м. Київ:
— Мій онук навчається в одній із шкіл Оболонського району, де кошти на розвиток школи збирає класний керівник. Наскільки законно брати вчителям готівку в дітей?
— Це типова проблема. До нас батьки дуже часто звертаються щодо цього. Педагогічні працівники не мають права безпосередньо збирати кошти. Це грубе порушення ст. 56 Закону України «Про освіту». У постанові Кабінету Міністрів № 1222 від 4 серпня 2000 року зазначається, що благодійні внески можуть надходити до благодійного фонду школи на рахунок «Суми за дорученням» через банківську установу.
— Тобто можна відмовляти педагогічним працівникам у здачі коштів, я так розумію?
— Знаєте, це запитання двозначне: з одного боку, вони не мають права збирати ці кошти, але з іншого, один із обов’язків батьківського комітету і батьків — турбота про поліпшення матеріально-технічного забезпечення школи. Якщо є відповідне рішення батьківського комітету про збір благодійних внесків і вони мають можливість сплатити їх в установленому законом порядку на безготівковий рахунок благодійного фонду, що відкривають у банківських установах, то цю плату можна здійснювати.
Марина,
Львівська область:
— Ми, батьки, здаємо гроші на потреби класу. За них міняли вікна, робили косметичний ремонт тощо. Сума виходить чимала. Але керівництво школи нам постійно пропонує здавати гроші ще й у фонд школи. Скажіть, будь ласка, наскільки це правомірно і хто перевіряє діяльність цього фонду і чи перевіряють його взагалі?
— Те, що в межах школи вам рекомендують здавати кошти саме до благодійного фонду, а не збирають готівкою, — це плюс керівництву школи. А контролем за діяльністю благодійних організацій займаються відповідні органи виконавчої влади — щодо правильності зарахування та перерахування коштів; податкова інспекція — щодо правильності напрямків використання цих коштів з боку школи. Коли фонд перераховуватиме кошти вашій школі, перевірити правильність їх використання може допомогти також місцеве управління освіти і наша Державна інспекція навчальних закладів.

Категория: Актуально | Просмотров: 1322 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 04.11.2012 | Комментарии (2)

Е.А. Ямбург,
Заслуженный учитель РФ,
доктор педагогических наук, член-корреспондент РАО,
директор Центра образования № 109 (Москва)
Об особенностях жанра и мотивации автора
Отдаю себе отчет в том, что уважаемая мной «Новая газета» традиционно печатает неправительственные доклады, задача которых — обнажение глубинной сути проблем, стоящих перед страной в разных сферах жизни деятельности, очищение сознания граждан от различных мифологем, мешающих осознать подлинный масштаб и реальную серьезность угроз и вызовов, отвечать на которые необходимо уже сегодня. Творцами мифологем, как правило, выступают различные государственные институции и близкие им общественные структуры, заинтересованные в сохранении своего статус-кво (стабильности) и потому не склонные преувеличивать опасность откладывания решения трудных вопросов на неопределенное время. (Читай: перекладывания ответственности на плечи грядущих поколений.)
Отсюда вполне понятен обличительный пафос и объяснима алармистская тональность неправительственных докладов. Серьезные аналитики честно выполняют свою профессиональную функцию, не надеясь, что их экспертная оценка и предложения будут положены в основу принятия как оперативных, так и стратегических управленческих решений. Поскольку официальная аналитика в своих оценках зачастую расходится с независимым анализом ситуации, а любая власть по своей природе более склонна к восприятию оптимистических прогнозов, — неправительственные доклады остаются вещью в себе, что, на мой взгляд, не может полностью удовлетворить их авторов, в глубине души надеющихся, что они будут услышаны. Иногда такая надежда подкрепляется встречным движением властных структур, и тогда независимое экспертное сообщество вступает с ними в конструктивный диало ... Читати далі »

Категория: З усього світу по нитці | Просмотров: 1084 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 03.11.2012 | Комментарии (1)

Е.А. Ямбург,
Заслуженный учитель РФ,
доктор педагогических наук, член-корреспондент РАО,
Необходимость периодического пересмотра профессионального стандарта учителя
До сих пор речь шла о минимуме квалификационных требований к учителю, своего рода черном хлебе профессии. Но в современных условиях одного черного хлеба явно недостаточно. Стремительное развитие технологий, нарастание цивилизационных угроз и вызовов, необходимость постоянно решать нестандартные задачи — всё это вместе взятое выдвигает новые требования к профессиональному стандарту. Сегодня любого работодателя помимо квалификации интересуют такие качества работника, как мобильность, способность к нестандартным трудовым действиям, умение работать в команде. Профессиональный стандарт, предполагающий способность к нестандартным действиям, только на первый поверхностный взгляд выглядит оксюмороном. Сегодня открытость сложному противоречивому миру, постоянная готовность к изменениям, ответственность и самостоятельность в принятии решений — неотъемлемые профессиональные качества успешного работника в любой сфере деятельности, включая педагогическую.

Категория: З усього світу по нитці | Просмотров: 896 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 03.11.2012 | Комментарии (0)

Робота Державної інспекції навчальних закладів України (далі – ДІНЗ України) була направлена на реалізацію державної політики у сфері освіти шляхом здійснення державного нагляду (контролю) за діяльністю навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форм власності через їх інспектування (проведення комплексних і тематичних перевірок), вивчення роботи місцевих органів управління освітою. У ході проведення заходів першочергова увага зверталася на стан вирішення пріоритетних освітніх завдань, визначених указами Президента України, рішеннями Уряду, нормативно-розпорядчими документами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.
Протягом звітного періоду ДІНЗ України здійснено 73 відрядження (519 людино-днів) у 21 регіоні України, у ході яких проведено 145 заходів державного контролю. Перевірено діяльність 46 вищих навчальних закладів, 43 професійно-технічних навчальних закладів, 198 дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, вивчено роботу 88 місцевих органів управління освітою.
Згідно з планом роботи ДІНЗ України проведено інспектування з питань:
Про стан роботи щодо протидії корупції, хабарництву та зловживанням у навчальних закладах. Дане питання протягом звітного періоду розглядалося у 41 ВНЗ І-ІУ рівнів акредитації Автономної Республіки Крим, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Івано-Франківської, Луганської, Львівської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернігівської областей та м. Київ. Під час перевірок керівництву навчальних закладів вказано на виявлені порушення і запропоновано розробити заходи на їх усунення. Керівництво Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України поінформовано про результати перевірок, запропоновано використовувати отриману інформацію при прийнятті управлінських рішень щодо  навчальних закладів, в яких виявлені порушення та недоліки, а також при укладанні контрактів з керівниками цих ВНЗ та під час підготовки  нових нормативних, інструктивних та розпорядчих документів щодо вищої освіти.
- Про дотримання вищими навчальними закладами різних форм власності та ВСП ВНЗ ліцензійних та акредитаційних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти, здійснення моніторингу мережі вищих навчальних закладів державної і комунальної форм власності у 24 ВНЗ та ВСП ВНЗ у Автономній Республіці Крим, Волинській, Дніпропетровській, Донецькій, Київській, Львівській, Рівненській, Сумській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській областях та м. Київ.
За результатами перевірок на розгляд ДАК представлено матеріали щодо припинення діяльності 8 ВНЗ та ВСП ВНЗ та анулювання ліцензій з окремих спеціальностей у 3 ВНЗ і ВСП ВНЗ. Крім того, ДІНЗ України зобов’язано керівництво всіх перевірених навчальних закладів розробити заходи на усунення виявлених у ході перевірки порушень Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти.
- Про організацію та ведення діловодства, виконання розпорядчих і нормативних документів у 41 ВНЗ Автономної Республіки Крим, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Івано-Франківської, Луганської, Львівської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернігівської областей та м. Київ, галузі загальної середньої та професійно-технічної освіти у Закарпатській, Львівській, Рівненській, Кіровоградській областях.
Відмічено як позитивні тенденції і досягнення, так і упущення в роботі. Місцевим органам управління освітою, керівникам навчальних закладів надано відповідну консультаційно-методичну допомогу.
Питання виконання нормативних і розпорядчих документів  знаходиться на постійному контролі ДІНЗ України.
- Про стан дотримання вимог Закону України "Про звернення громадян” ... Читати далі »

Категория: Актуально | Просмотров: 2274 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 01.11.2012 | Комментарии (0)

Протягом вересня 2012 року Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту України та Державна інспекція навчальних закладів України провели перевірки використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах
міста Києва, а також Київської, Запорізької, Тернопільської та Одеської областей.

Метою цих перевірок є моніторинг забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів навчальною літературою
, зокрема тією, якій надано відповідний гриф МОНмолодьспорту України або схвалення для використання у загальноосвітніх навчальних закладах.
За результатами перевірок робоча група констатувала, що до початку навчального року до загальноосвітніх навчальних закладів Київської, Запорізької, Тернопільської та Одеської областей надійшли всі підручники, видані за кошти Державного бюджету. Отже, навчальні заклади забезпечені підручниками і загалом виконують наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах» від 02.08.2012 № 882 

Проте, у загальноосвітній школі  І–ІІІ ступенів  № 40 м. Запоріжжя та Іллічівській загальноосвітній школі І–ІІІ ступенів №  4  Одеської області у навчально-виховному процесі використовували посібник «Математика. Експрес-контроль» 1–4 кл. (автор Максимова Л. В. та ін. Видавництво «Ранок»), що не має відповідного грифа МОНмолодьспорту України. Під час розгляду питання ці посібники було вилучено.

Також під час перевірки було виявлено використання в Іллічівській загальноосвітній школі І–ІІІ ступенів № 4 Одеської області зошитів для учнів 1 класу, що не мають відповідного грифа або схвалення комісією з педагогіки та методики початкового навчання. Внаслідок цього було складено відповідний акт про порушення виконання наказу. 

Зазначимо, що перевірки проведено на виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від «Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах» від 02.08.2012 № 882 та наказу Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту України «Про утворення робочої групи з вивчення питання використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах» від 14.09.2012 № 85 .

Звертаємо увагу
працівників загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів на те, що обов’язковою умовою засвоєння навчального матеріалу та якісної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання, державної підсумкової атестації є дотримання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах» від 02.08.2012 № 882 .

За матеріалами http://www.mon.gov.ua

Категория: Актуально | Просмотров: 1213 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 10.10.2012 | Комментарии (0)

29 августа в помещении пресс-центра интернет-издания «Обозреватель» состоялась пресс-конференция на тему: «Учеба или здоровье? Правила адаптации школьника».

В пресс-конференции приняли участие:

-член-корреспондент Академии медико-технических наук Российской Федерации, психолог Елена Мудрецкая;

-старший научный сотрудник Украинского научно-методичного центра практической психологии и социальной работы НАПН Украины Зоя Гаркавенко;

-врач-педиатр высшей категории, детский аллерголог медицинской сети «Добробут» Екатерина Ковбаско.




Категория: Поради батькам першокласників | Просмотров: 874 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 04.10.2012 | Комментарии (0)


Ми в соцмережах
       







Інформаційний партнер
Науково-педагогічна бібліотека Миколаєва

Сайти навчальних закладів

Корисні посилання






























































Управління освіти Миколаївської міської ради © 2017