Пошук


Меню сайту

Форма входу
  


Радимо переглянути















   
Інші події

Конкурси для учнів

Конкурси для вчителів














Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Головна » Актуально
1 2 »

13 березня, на засіданні Колегії Міністерства освіти і науки України Павло Хобзей представив оновлений після громадського обговорення проект навчальних планів для 10-11 класів. Відео можна переглянути нижче:


Категория: Актуально | Просмотров: 403 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 14.03.2017 | Комментарии (0)

Рекомендації щодо проведення вакцинації проти поліомієліту вакциною ОПВ в рамках третього раунду вакцинації ОПВ в організованих дитячих колективах

В Україні у відповідь на спалах поліомієліту було проведено два раунди додаткової вакцинації ОПВ дітей віком від 2 місяців до 6 років. Протягом першого раунду вакцинації було охоплено 64,7% дітей віком від 2 місяців до 6 років, протягом другого раунду – 75,2% дітей віком від 2 місяців до 6 років.

Третій раунд додаткової вакцинації ОПВ дітей в Україні буде проведено з 25.01.по 05.02.2016 року. Такі раунди додаткової вакцинації ОПВ проводяться у зв’язку з тим, що у 2015 році було виділено вакциноспоріднений поліовірус (ВСПВ) типу 1 від двох дітей з гострим в’ялим паралічем (ГВП) в Україні. Випадки не пов’язані один з одним, зареєстровані у двох різних районах (Рахівському і Тячівському) Закарпатської області. Поліовірус у цих випадках був виявлений Національною поліовірусною лабораторією (ДЗ «Український центр моніторингу та контролю за захворюваннями МОЗ України», м. Київ) та визначений як циркулюючий ВСПВ (цВСПВ) тип 1 регіональною референс-лабораторією Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) 28 серпня 2015 року. Результати були підтверджені Глобальною референс-лабораторією з поліовірусів центру контролю та попередження захворюваності (CDC) в Атланті, США.

Виявлені випадки цВСПВ в Україні є рідкісними формами поліовірусу, що виникають лише за умови низького рівня охоплення вакцинацією. Низький рівень популяційного імунітету дозволяє вірусу з поліовакцини циркулювати та набувати патогенних якостей дикого поліовірусу. Генне секвенування виявило високий рівень відхилення цих вірусів від оригінального вакцинного вірусу – 26 мутацій в одному випадку і 20 мутацій в іншому. Більше того, випадки мали 18 спільних мутацій, що вказує на їх спільне походження і приблизно на два роки еволюційного розвитку.

Ці два випадки вказують на активну передачу ВСПВ типу 1 в Україні і трактуються як спалах поліомієліту.

Високий рівень дивергентності ізолятів від виявлених випадків вказує на те, що виявлений вірус вже мав змогу циркулювати невиявленим протягом приблизно 2 років. Оскільки між дикими поліовірусами та цВСПВ немає різниці з точки зору пов’язаного з ними клінічного захворювання, існує високий ризик подальшого виникнення випадків поліомієліту. Цей спалах може поширитися на інші території України та сусідні країни, якщо передачу вірусу не буде негайно зупинено шляхом оперативної та високоякісної імунної відповіді. Поточна ситуація в Україні загрожує всій Європі втратою статусу регіону, вільного від поліомієліту, який було досягнуто в 2002 році, а також ставить під загрозу успішне виконання Глобальної ініціативи з викорінення поліомієліту, що очікувалося у найближчому майбутньому.

Популяційний імунітет проти поліомієліту в країні є надзвичайно низьким. У 2014 році лише 50% дітей віком до року отримали повну вакцинацію проти поліомієліту та інших вакцинокерованих захворювань. У 2015 році за найоптимістичнішими оцінками, ця цифра є навіть нижчою, що відсуває  Україну на рівень країн з найнижчим рівнем охоплення вакцинацією у світі. Через постійне зниження рівня охоплення вакцинацією в країні з 2009 року кількість невакцинованих дітей швидко зросла до приблизно 1,5–1,8 млн. дітей.

Визначення дітей, які підлягають вакцинації РПВ в рамках третього раунду.

  1. Вакцинації ОПВ в рамках третього раунду підлягають усі діти, як щеплені для профілактики поліомієліту раніше за віком, так щеплені частково, з порушенням календаря щеплень.

2.    Третій раунд охоплюватиме всіх дітей віком від 2 місяців до 10 років (9 років 11 місяців 29 днів), території обслуговування медичних закладів, незалежно від їх поточної реєстрації. Для досягнення вищих показників охоплення населення, школярі будуть вакциновані також і в школах.

Порядок проведення щеплень ОПВ в закладах освіти в рамках третього раунду.

(Наказ МОЗ України від 16 вересня 2011 року № 595 (у редакції наказу МОЗ України від 11 серпня 2014 року № 551)

... Читати далі »

Категория: Актуально | Просмотров: 702 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 25.01.2016 | Комментарии (0)

Ленінським міжрайонним управлінням ГУ ДСЕС у Миколаївській області надіслано для розповсюдження пам'ятки щодо профілактики поліомієліту

ПРОФІЛАКТИКА ПОЛІОМІЄЛІТУ
(пам’ятка для населення)

Поліомієліт – це вірусне інфекційне захворювання, що уражує нервову систему і викликає повний параліч. Вірус проникає  в організм через рот і розмножується  в кишечнику. Симптоми захворювання: висока температура, втома, головний  біль, нудота,  регидність шиї та біль у кінцівках. 

Джерелом інфекції є хворі або вірусоносії. Виділення вірусу із глотки і з фекаліями починається вже в інкубаційний період, який триває в середньому 5-12 днів (можливі коливання від 2 до 35 днів). Після появи перших симптомів захворювання вірус продовжує виділятися з фекаліями.

Поліовірус стійкий в навколишньому середовищі. Він зберігає свої інфекційні властивості в стічних водах при 0°С протягом місяця. Нагрівання  при температурі 50°С вбиває вірус протягом 30 хвилин у воді, а при 55°С - в молоці, сметані, маслі та морозиві. Вірус стійкий до УФ-променів і висушування, а також до хлорвміщуючих дезінфектантів (хлорне вапно, хлорамін).

Профілактика.

Поліомієліт невиліковний, але його можна попередити за допомогою вакцинації.

Щеплення проти поліомієліту входять до календаря профілактичних щеплень:

- вакцинація складається з трьох щеплень і проводиться дітям у віці 3, 4 і 5 місяців, перші 2 щеплення -  з використанням інактивованої вакцини проти поліомієліту(ІПВ);
- ревакцинація проводиться дітям у віці 18 місяців, 6 та 14 років з використанням оральної поліомієлітної вакцини (ОПВ).

 Крім того, з метою профілактики поліомієліту необхідно:
- додержуватись правил особистої гігієни (миття рук); 
- свіжі овочі, фрукти, сухофрукти та зелень перед вживанням після миття під проточною водою ополоснути кип’яченою чи бутильованою водою. 

Увага, шановні батьки!

Терміново звертайтесь за медичною допомогою, якщо у дитини, раніше не вакцинованої проти поліомієліту, спостерігається висока температура, головний біль, біль у горлі, м’язах та кістках, нежить блювота, раптове порушення ходи).

               

Пам’ятка щодо запобігання поліомієліту

Поліомієліт представляє собою гостре інфекційне захворювання вірусної етіології, яке виникає в результаті інфікування одним з трьох типів вірусів поліомієліту.

Клінічні прояви поліомієліту поліморфні. У понад 90% інфікованих осіб інфекція є безсимптомна, у 4-8% захворювання перебігає в абортивній формі без рухових порушень. Абортивна форма поліомієліту може проявлятися у вигляді гострої респіраторної інфекції, гострої кишкової інфекції, у 1% хворих розвивається серозний менінгіт. Лише у 1-10 з кожних 1000 сприйнятливих до захворювання осіб (0,1-1,0%) розвивається паралітична форма хвороби з ураженням мотонейронів клітин переднього рогу спинного мозку з наступним стійким випадінням їх функцій, розвитком паралічів і парезів.

Клінічні ознаки паралітичних форм поліомієліту:

- гострий початок захворювання з загально-і ... Читати далі »


Категория: Актуально | Просмотров: 636 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 22.01.2016 | Комментарии (0)

В Україні спостерігається значне підвищення рівня захворюваності на грип, близьке до епідемічного. МОЗ України наголошує на необхідності дотримання заходів задля запобігання зараження грипом та в разі захворювання. 

Як можна заразитися вірусом грипу?

Від іншої хворої людини – повітряно-краплинним, повітряно-пиловим шляхом (вірусні частки по повітрю переносяться від хворої людини до здорової під час розмови, кашлю, чхання), при тісному контакті (знаходження на відстані ближче 2-х метрів).

– підвищення температури тіла – різке підвищення температури тіла більше 38°С без інших супроводжуючих симптомів уже може свідчити про появу грипу;

– головний біль;

– біль у м’язах, біль у горлі;

– кашель, нежить;

– закладення носа;

– в окремих випадках — блювота і понос.

 Особливо небезпечним грип є для представників груп ризику!

Медичні групи ризику:

– діти до 5 років (особливо – діти до 2-х років);

– вагітні жінки;

... Читати далі »


Категория: Актуально | Просмотров: 472 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 16.01.2016 | Комментарии (0)

9 грудня у Верховній Раді України відбулися парламентські слухання на тему: “Правове забезпечення реформи освіти в Україні”. Результатом обговорення учасниками слухань стали конкретні пропозиції до чинного законодавства, що дадуть змогу оптимізувати роботу над новою редакцією закону України «Про освіту», а також отримати законодавчі пропозиції як до галузевих законів у сфері освіти, так і до інших законодавчих актів, що регулюють питання освітньої діяльності.

Присутні на слуханнях відзначили комплексне оновлення освітньої нормативно-правової бази, що забезпечила б системну реформу освіти в Україні. Слухання відбулися за участі народних депутатів України, представників міністерств та відомств, керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, представників усіх ланок і форм освіти, роботодавців, профспілкових, громадських освітянських і студентських організацій, європейських експертів – загалом понад 500 учасників.

Переконана, що настав час достатньої впевненості для запровадження основних цінностей у системі освіти”, – зазначила заступник голови Верховної Ради України Оксана Сироїд під час виступу при відкритті парламентських слухань “Правове забезпечення реформи освіти в Україні”.

«Жоден закон не працюватиме, якщо не відбудеться зміна цінностей людини і суспільства, таких як свобода, гідність, відповідальність, довіра, співпраця, патріотизм. Саме ці цінності ми закладаємо в реформу освіти», – зазначив Сергій Квіт, міністр освіти і науки.

Лілія Гриневич, голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, наголосила: “Законодавство має дати відповіді щодо того, як забезпечити нашим дітям новий зміст освіти та нові підходи до викладання, як створити кожній дитині належні умови навчання та як знайти баланс між конституційним правом доступу до якісної освіти для кожного і свободою вибору в освіті, відповідно до власних переконань, потреб і можливостей“.

... Читати далі »


Категория: Актуально | Просмотров: 953 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 15.12.2015 | Комментарии (0)

Порталом «Освітня політика» проведено «круглий стіл», під час якого обговорювалася важлива проблема реформування освітньої галузі - сертифікації педагогічних працівників.

В останній редакції Закону України «Про освіту», підготовленій МОН, є поняття «сертифікація педагогічних працівників», концептуальні засади якої описані у статті 46, а також у пояснювальній записці авторів законопроекту.

За підсумками обговорення, яке тривало протягом місяця, Освітня політика окреслює певні тенденції розвитку громадської думки з зазначених питань:

переважна більшість респондентів або негативно, або досить критично ставиться до нової ініціативи Міністерства освіти і науки (ми отримали всього два схвальних відгуки із тридцяти восьми);
понад 70% респондентів підтримують ідею оновлення форм і методів атестації педагогічних працівників, але не сприймають термін «сертифікація»;
переважна більшість дописувачів звертає увагу на недостатній рівень професійної компетентності авторів законопроекту, наводячи численні випадки суперечностей і недоречностей, що містить текст законопроекту, зокрема й стосовно сертифікації.
Загалом виокремилися дві групи зауважень та пропозицій стосовно концептуальних аспектів проблеми сертифікації та щодо процедурних питань сертифікації.

ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ СТОСОВНО КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ЗАСАД СЕРТИФІКАЦІЇ

У п. 1 ст. 46 проекту закону про освіту зазначається:

«Сертифікація проводиться з метою оцінювання здатності педагогічних працівників … здійснювати педагогічну діяльність у відповідності до професійних стандартів педагогічної діяльності». Проте, у п. 6 цієї ж статті написано: «При сертифікації для роботи у закладах дошкільної, середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти перевірці підлягають знання та навички зі змісту та методики навчання і знання з предмету (предметів), які викладає чи планує викладати педагогічний працівник».

Тобто здатність здійснювати педагогічну діяльність зводиться лише до наявності певного рівня ПРЕДМЕТНОЇ та МЕТОДИЧНОЇ компетентностей педагога. А як бути з іншими компонентами професійної компетентності? Автори законопроекту про них забули? Чи нічого про них не чули?

Л.Шепітько, м. Полтава

У проекті Закону Україну «Про освіту» я зміг знайти інформацію лише про сертифікацію вчителів: «При сертифікації для роботи у закладах дошкільної, середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти перевірці підлягають знання та навички зі змісту та методики навчання і знання з предмету (предметів), які викладає чи планує викладати педагогічний працівник». А як буде здійснюватися перевірка знань і вмінь, необхідних для роботи ВИХОВАТЕЛЯ, СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА, ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА, КЕРІВНИКА ГУРТКА, ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА? Чи ці спеціалісти НЕ БУДУТЬ проходити сертифікацію? Чи будуть проходити її, але  БЕЗ ПЕРЕВІРКИ знань і навичок?

В.Коритнюк, м. Біла Церква, Київська обл.

У пункті 7 статті 46 проекту «Закону про освіту» написано таке: «Заклад освіти при оголошенні конкурсу на заміщення вакантної посади встановлює вимоги до рівня кваліфікації особи». Що це означає? Тепер заклад освіти САМОСТІЙНО буде встановлювати вимоги до роботи на даній посаді? А навіщо ж тоді державні стандарти, кваліфікаційні вимоги, затверджені урядом, вимоги інших нормативних документів? Яким чином вони мають бути враховані і використані закладом освіти? Гадаю, що цю неточність у формулювання слід виправити і конкретизувати це важливе питання щодо ВИМОГ ДО РІВНЯ КВАЛІФІКАЦІЇ особи.

Н.Кондратенко, м. Олександрія, Кіровоградська обл.

Прочитала у новій редакції Закону про освіту статтю, присвячену сертифікації педагогічних працівників і не можу не задати питання а ... Читати далі »


Категория: Актуально | Просмотров: 1165 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 08.12.2015 | Комментарии (0)

Ольга Фреймут зі знімальною групою продовжила актуальну тему умов навчання українських дітей.

Перевірки шкіл у різних куточках України стали однією з найбільш резонансних тем минулого сезону проекту. Тому Ольга Фреймут зі знімальною групою в новому сезоні продовжує актуальну тему для всіх українців і вирушає у нові навчальні заклади, які потребують інспекції.

Ситуацію зі станом українських шкіл коментує заступник міністра Павло Хобзей.

Відео телеканалу 1+1

Раніше (сезон 2)

Перевірка дошкільних навчальних закладів
 

Категория: Актуально | Просмотров: 1020 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 02.12.2015 | Комментарии (0)

27 листопада 2015 року у Міністерстві освіти і науки України відбулося чергове засідання Колегії Міністерства. Першим виступив Міністр, голова Колегії, з інформацією про забезпечення підручниками учнів 4 та 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів (станом на 26.11.2015).

«Міністерство здійснило всі необхідні організаційні заходи, щоб прискорити видання нових підручників. Зокрема, завершено тендерні процедури закупівлі підручників, укладено угоди з видавництвами на друк великотиражних видань для учнів 4 і 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською та російською мовами», - повідомив Міністр Сергій Квіт.

За словами Міністра,  сьогодні на черзі підписання договорів на видання перекладених підручників для учнів шкіл з навчанням мовами національних меншин (молдовською, румунською, угорською, польською) та для дітей з особливими освітніми потребами.

«На видання 140 назв підручників загальним накладом 4 351 430 примірників, що складає 72,5 % від загальної кількості підручників, - зазначив Міністр, - перераховано аванс на суму 77 111 900 грн. Частина накладів підручників надрукована, інші друкуються».

За інформацією, поданою Міністром освіти і науки, визначено три перевізники, які будуть здійснювати доставку підручників і посібників до департаментів (управлінь) освіти і науки обласних державних адміністрацій усієї України: в західні регіони  – Івано-Франківське державне підприємство по торгівлі, в південні та східні регіони – державне підприємство «Луганськучторгпостач», в центральні регіони - державне підприємство «Об’єднання по торгівлі та постачанню». При чому, для кожного регіону окремо підготовлено плани доставки підручників.

Сергій Квіт повідомив членам Колегії, що вже з 1 грудня поточного року розпочнеться доставка підручників до департаментів (управлінь) освіти і науки обласних державних адміністрацій. Книжкові бази в регіонах готові до прийому та відвантаження підручників, а саме: підготовлено складські приміщення у відповідності до вимог санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, забезпечено допоміжні засоби транспортування.

Підсумовуючи інформаційну частину про підручники, Сергій Квіт наголосив на тому, що Міністерством проведена робота для здешевлення вартості підручників за рахунок зниження вартості паперу та зменшення рентабельності до 5 відсотків, внаслідок чого заощаджено державних коштів на суму близько 20 млн грн.


Категория: Актуально | Просмотров: 1013 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 28.11.2015 | Комментарии (0)

18 листопада в студії «Укртелекому» заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський та директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук провели селекторну нараду, поінформувавши освітян про умови проведення державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури у 2015 році. Участь в нараді також взяли керівники навчальних закладів, представники регіональних центрів оцінювання якості освіти, працівники МОН та освітяни різних областей України у режимі конференц-зв’язку. 

Павло Полянський повідомив, що всі випускники шкіл проходитимуть ДПА з української мови та літератури у поєднанні зі ЗНО 24 квітня 2015 року. ДПА з інших двох предметів (математики або історії і третього предмету на вибір учня) школа проводитиме для 11-класників за самостійно розробленими завданнями, оскільки жодних збірників завдань більше не буде. Також було наголошено, що у 2015 році державна підсумкова атестація буде проведена тільки у письмовій формі.

Директор УЦОЯО Ігор Лікарчук зазначив – для того, щоб 24 квітня пройти ДПА у формі ЗНО з української мови та літератури, кожен 11-класник повинен заздалегідь зареєструватися на порталі Українського центру оцінювання якості освіти. Аби гарантовано забезпечити реєстрацію всіх випускників на ДПА, керівник школи паралельно надсилатиме список свої випускників  та комплект реєстраційних документів для кожного з них до регіональних центрів оцінювання. Загалом, реєстрація учнів триватиме з 5 січня до 20 лютого 2015 року. Опісля всі зареєстровані випускники проходитимуть ДПА і ЗНО за єдиними тестами у визначений день. Ігор Лікарчук звернув увагу на те, що за виконання тесту з української мови та літератури випускникові виставлятимуть 2 оцінки: першу – за ДПА у шкалі від 1 до 12 балів (на основі цієї оцінки випускнику видаватимуть атестат); другу – за ЗНО у шкалі від 100 до 200. На основі цього результату буде визначено – «склав» чи «не склав» ЗНО абітурієнт. Якою має бути мінімальна кількість балів для проходження ЗНО, визначатимуть експерти.

До 12 травня результати будуть повідомлені всім випускникам. Варто зауважити, що ті випускники, які 24 квітня не складуть тест з української мови і літератури, не стануть студентами університетів у 2015 році. Адже обов’язковою вимогою всіх університетів до абітурієнта є складання ЗНО з української мови та літератури. Відповідно, у разі нескладання тесту з цього предмету випускник не буде проходити й інші тести ЗНО. Утім, щоб ці учні могли отримати атестати про закінчення школи, навчальний заклад проведе для них ДПА вже окремо від ЗНО.

Заступник Міністра наголосив, що проходження ДПА у формі ЗНО з української мови та літератури 24 квітня є обов’язковим і для переможців Всеукраїнських олімпіад з української мови та літератури, і для переможців Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт, учнів вечірніх, екстернатних шкіл, шкіл-інтернатів, учнів навчальних закладів I-II рівня акредитації тощо. У випадку, якщо учень зареєструвався на ДПА 24 квітня, але через стан здоров’я чи форс-мажорні причини не приїхав до пункту тестування – школа повинна провести ДПА для такого учня окремо за самостійно розробленими завданнями. А ЗНО з української мови та літератури для вступу у виш випускник складатиме під час додаткової сесії. 

Українські випускники Криму і Донбасу також зможуть отримати атестат державного зразка, скласти ЗНО і вступити в український університет. Павло Полянський зазначив, що Міністерство освіти розробило механізми, які попри анексію Криму та бойові дії на Донбасі дозволяють учням цих тимчасово окупованих регіонів стати студентами українських вишів. Перш за все, їм потрібно отримати український атестат державного зразка. Для цього випускнику Криму чи Донбасу потрібно в будь-якій іншій школі України пройти екстернатом річне оцінювання та атестацію (Лист МОН №1/9-535 від 14.10.2014 http://www.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/2957-). Якщо випускник хоче стати у 2015 році студентом українського університету, то він також складатиме 24 квітня ДПА з української мови у поєднанні зі ЗНО. Детальніший порядок проведення ДПА у формі ЗНО для випускників Криму, Донеччини та Луганщини буде визначений у найближчий час.

Насамкінець, заступник Міністра та директор УЦОЯО поінформували про формат проведення об'єднаних ДПА і ЗНО у поєднаній формі. Було наголошено, що тестування проходитиме не в кожній школі, а в збірних пунктах тестування. Відповідно, 24 квітня до цих пунктів потрібно довезти і учнів, і вчителів, які будуть інструкторами на пунктах тестування. З огляду на це Павло Полянський наголосив, що керівникам управлінь освітою варто уже розпочати роботу для організації логістики. Він також зазначив, що до 2016 рок ... Читати далі »


Категория: Актуально | Просмотров: 1404 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 18.11.2014 | Комментарии (0)

6 листопада об 11.00. відбулася презентація Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років. Пропонуємо переглянути запис заходу.
Нагадуємо, що пропозиції, зауваження та відгуки надсилати на електронну адресу: y_zagoruiko@mon.gov.ua . Детальніше про Концепцію ТУТ
 

Категория: Актуально | Просмотров: 1087 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 06.11.2014 | Комментарии (0)

Український центр оцінювання якості освіти розпочав підготовку до проведення зовнішнього оцінювання-2015. І вже запропонував серйозні зміни до процедур ЗНО. Ідеї спеціалістів із тестування викликали справжній ажіотаж - від абсолютної підтримки до повного неприйняття. Адже б'ють по нечесному вступу і примушують замислитися над підвищенням якості освіти.
Що ж нового буде у ЗНО 2015 року? На ці питання відповідає директор УЦОЯО Ігор Лікарчук.
- Частина нововведень стосується суто наших технологічних процесів, вони не цікаві широкій спільноті. Видимими для людей залишаються 5 основних новацій. Перш за все ми хочемо суттєво змінити систему визначення результатів зовнішнього оцінювання.
Коли зовнішнє тестування тільки запроваджувалося, постало питання - а як відсіяти абітурієнтів, котрі є явно слабкими? Через досить екстремальні умови запровадження ЗНО, відсутність досвіду, бажання максимально спростити процедуру тоді було прийнято рішення запровадити штучний поріг - 124 бали. Всі, хто отримав менше 124 балів, не могли стати студентами. Чому 124, а не 123 чи 127, - цього ніхто не може пояснити й тепер. Крім того, 124 бали з математики і 124 з історії України чи української мови - зовсім різні речі. Є ще один нюанс. Припустімо, абітурієнт - хороший спортсмен. Він вступає на спеціальність "фізична культура і спорт". Українську мову складає на 123,5 бала. Йому шлях до університету закритий. Чи правильно це?
Тому ми вирішили звернутися до практики інших країн, у яких також проводяться зовнішні іспити, і визначати результат, використовуючи добре відомий у теорії педагогічних вимірювань метод Ангоффа. Він полягає в тому, що група експертів, аналізуючи кожне завдання тесту, визначає (оцінює) вірогідність правильної відповіді на нього від мінімально підготовленого абітурієнта. Експертні оцінки усереднюються, а ці середні значення використовуються для визначення критеріального порогу "склав/не склав", або так званого "порогового бала". Для одного предмета він може становити 25 балів, для іншого - 41. Це й буде той "поріг", яким визначатиметься, склав абітурієнт тест чи не склав. Якщо він набрав більшу за порогову кількість тестових балів - склав тест, меншу - не склав.
Для абітурієнтів, котрі склали тест, тестові бали переводитимуться в рейтингові за шкалою 100–200 балів. Тобто зі 100 балами вже прийматимуть документи до університетів. А 124 бали відтепер будуть майже пристойним результатом. Таким чином ми збільшуємо лінійку рейтингових результатів, за якими абітурієнти зараховуватимуться до ВНЗ. Якщо в попередні роки ця лінійка визначалася шкалою від 124 до 200 балів (тобто фактично мала 76-бальну шкалу), то тепер - від 100 до 200 (стобальну). Ще один плюс: у рейтингуванні тепер не братимуть участі ті, хто не склав базового рівня. Отже, у тих, хто склав тест, можливостей отримати вищу рейтингову оцінку стає більше.
- Хто ці експерти, що визначають долю абітурієнтів?
- Це будуть фахівці найвищого класу: університетські професори, вчителі й методисти, вчені. В експертній групі з кожного предмета працюватимуть близько 20 чоловік. Причому вони перебуватимуть не лише в Києві, а й у кожному нашому регіональному центрі. Робота комісій буде організована в онлайн-режимі, щоб експерти могли спілкуватися між собою. У день складання тестів, ще перш ніж бланки з відповідями доїдуть до пунктів перевірки, ми матимемо визначений комісією "пороговий бал" - "склав/не склав". І одразу повідомимо про нього на порталі УЦОЯО.
До речі, якщо хтось має бажання брати участь у роботі експертної комісії, ми з задоволенням його запросимо. Бажаючі можуть звернутися до регіональних центрів оцінювання якості освіти.
- Введення порогу "склав/не склав" перекриє можливості для будь-яких махінацій при зарахуванні?
- Я не хочу говорити про якісь махінації. Лише скажу, що коли абітурієнт тесту не складе, його результатів у базі даних УЦОЯО н ... Читати далі »


Категория: Актуально | Просмотров: 957 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 19.10.2014 | Комментарии (0)

Із новими умовами прийому абітурієнтів до вищих навчальних закладів на 2015 рік, які Міністерство освіти і науки України затвердило 15 жовтня, ознайомила перший заступник Міністра освіти і науки Інна Совсун на брифінгу в Будинку Уряду 17 жовтня. 

«Нові умови прийому приймалися і в світлі аналізу попередньої практики і проблем, які могли виникати при вступі, і в світлі нового Закону України «Про вищу освіту», який наклав нові зобов’язання і права для всіх сторін вступної кампанії», - наголосила Інна Совсун.

Перший заступник Міністра зазначила, що умови прийому до ВНЗ на наступний рік містять ряд новацій.

Зокрема, чітко встановлені обмеження на прийом сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання: вузи матимуть право приймати сертифікати лише поточного навчального року. «Тобто абітурієнти, які здавали ЗНО в минулому році повинні будуть перереєструватися на проходження ЗНО знову - в 2015 році», - зазначила перший заступник Міністра.

Інна Совсун пояснила, що це правило пов’язане з декількома факторами. Вона зазначила, що запроваджена в 2010 році практика, коли використовувалися сертифікати ЗНО попередніх років, була нелогічною: «Результат ЗНО є рейтинговим, тобто він вимірює рівень знань вступника порівняно з рівнем інших вступників поточного навчального року. Тому оцінки двох років порівнювати нелогічно».

Ще одна причина запровадження так званого принципу давності сертифіката пов’язана з тим, що у 2015 році міняється методика розрахунку бала сертифіката. Посадовець зазначила, що раніше в умовах прийому встановлювався мінімальний прохідний бал на рівні 124, а для профільних предметів – на рівні 140. Українським центром оцінювання якості освіти було прийнято рішення про застосування у наступному році принципу «склав/не склав» для тесту ЗНО: тобто буде встановлюватися мінімальна кількість балів для ЗНО, і якщо її не набрати, то тест вважатиметься не складеним. «Тобто ті люди, які набирають меншу за необхідну кількість балів, не отримують сертифікат, а їх бали не переводяться в 200-бальну рейтингову шкалу», - наголосила Інна Совсун. Відповідно, якщо людина набрала більшу кількість балів, ніж мінімально встановлена, то її бали рейтингуються і переводяться в шкалу від 100 до 200: «А це означає, що 101 бал – це вже прохідний бал, і він дає право вступу до вузу».

Перший заступник Міністра зазначила, що саме тому в умовах прийому до ВНЗ на 2015 рік немає встановлених мінімальних прохідних балів. «Будь-хто, хто має сертифікат ЗНО, за визначенням має право для участі у вступній кампанії. Ті, хто не склав тест, сертифікат з цього предмету вони не отримають».

Разом з цим в умовах прийому збережено правило для вузів встановлювати мінімальний прохідний бал. Це, наприклад, дає право «сильнішим» вузам встановити вищий прохідний бал просто для того, щоб спростити роботу із обробкою документів вступників, не приймаючи документи абітурієнтів з нижчими балами. «Тому абітурієнтам, які будуть готуватися до вступу в 2015 році, треба уважно ознайомитися відповідною і ... Читати далі »


Категория: Актуально | Просмотров: 786 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 17.10.2014 | Комментарии (0)

Голова Державної інспекції
навчальних закладів України
Михайло ГОНЧАРЕНКО
Останнім часом рідко яка розмова в родинах, де є діти шкільного віку, обходиться без обговорення питання питань: яку суму в черговий раз доведеться викласти на потреби класу або внести як добровільну пожертву у фонд школи. Те, що тема ця наболіла, засвідчила й пряма редакційна телефонна лінія, гостем якої був голова Державної інспекції навчальних закладів України Михайло Гончаренко. Хоч повноваження цієї організації поширюються на багато сфер освітньої галузі, значна частина запитань наших читачів стосувалася саме цієї проблематики.
Катерина Никифорівна,
м. Черкаси:
— Михайле Федоровичу, чи може бути ліцей або школа засновником благодійного фонду?
— Відповідно до Закону України «Про благодійництво та благодійні організації», органи державної влади, державні комунальні підприємства, установи, якими, до речі, є і державний ліцей, про який ви говорите, не можуть бути засновником благодійної організації. Також засновником благодійної організації не дозволяється стати будь-яким іншим організаціям, що фінансуються з бюджету. Водночас заснувати благодійний фонд можуть громадяни України, інших країн, особи без громадянства, які досягли 18 років, і юридичні особи, що не фінансуються з державного бюджету.
Іван Іванович,
м. Київ:
— Мій онук навчається в одній із шкіл Оболонського району, де кошти на розвиток школи збирає класний керівник. Наскільки законно брати вчителям готівку в дітей?
— Це типова проблема. До нас батьки дуже часто звертаються щодо цього. Педагогічні працівники не мають права безпосередньо збирати кошти. Це грубе порушення ст. 56 Закону України «Про освіту». У постанові Кабінету Міністрів № 1222 від 4 серпня 2000 року зазначається, що благодійні внески можуть надходити до благодійного фонду школи на рахунок «Суми за дорученням» через банківську установу.
— Тобто можна відмовляти педагогічним працівникам у здачі коштів, я так розумію?
— Знаєте, це запитання двозначне: з одного боку, вони не мають права збирати ці кошти, але з іншого, один із обов’язків батьківського комітету і батьків — турбота про поліпшення матеріально-технічного забезпечення школи. Якщо є відповідне рішення батьківського комітету про збір благодійних внесків і вони мають можливість сплатити їх в установленому законом порядку на безготівковий рахунок благодійного фонду, що відкривають у банківських установах, то цю плату можна здійснювати.
Марина,
Львівська область:
— Ми, батьки, здаємо гроші на потреби класу. За них міняли вікна, робили косметичний ремонт тощо. Сума виходить чимала. Але керівництво школи нам постійно пропонує здавати гроші ще й у фонд школи. Скажіть, будь ласка, наскільки це правомірно і хто перевіряє діяльність цього фонду і чи перевіряють його взагалі?
— Те, що в межах школи вам рекомендують здавати кошти саме до благодійного фонду, а не збирають готівкою, — це плюс керівництву школи. А контролем за діяльністю благодійних організацій займаються відповідні органи виконавчої влади — щодо правильності зарахування та перерахування коштів; податкова інспекція — щодо правильності напрямків використання цих коштів з боку школи. Коли фонд перераховуватиме кошти вашій школі, перевірити правильність їх використання може допомогти також місцеве управління освіти і наша Державна інспекція навчальних закладів.

Категория: Актуально | Просмотров: 1335 | Добавил: Управління_освіти | Дата: 04.11.2012 | Комментарии (2)

1-20 21-38


Ми в соцмережах
       







Інформаційний партнер
Науково-педагогічна бібліотека Миколаєва

Сайти навчальних закладів

Корисні посилання
































































Управління освіти Миколаївської міської ради © 2017