Пошук


Меню сайту

Форма входу
Реєстрація
  




Радимо переглянути















   
Інші події

Конкурси для учнів

Конкурси для вчителів











Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0


Головна » До вершин професійної майстерності » Методичний супровід діяльності керівників » Формування психолого-педагогічної культури батьків. Сучасні форми взаємодії з батьками
Методичні заходи для директорів [5]Школа молодого ЗДНВР [4]
Школа управлінської майстерності ЗДНВР [4]Методичні заходи для ЗДВР [4]
Консультації для ЗДНВР [2]Семінари [10]
Якість освіти як ключова категорія нової парадигми освіти [23]Внутрішкільна система управління професійним зростанням учителя [37]
Формування психолого-педагогічної культури батьків. Сучасні форми взаємодії з батьками [13]Дидактичні й методологічні засади сучасного уроку [5]
Підвищення професійної компетентності вчителів [10]Школи - новатори [2]
Вебінари [175]


Сценарій проведення батьківських зборів у 7 класі
01.05.2011, 13:22
Тема:Мета профілактичного курсу для батьків. Міфи і факти про алкоголь
Мета: усвідомлення батьками власної значущості в профілактиці наркотичних та алкогольних проблем у дитини.
Завдання заняття: надати можливість батькам оцінити власний сімейний рівень профілактичних дій; звернути увагу батьків на хибні уявлення та думки щодо профілактики наркотичних та алкогольних проблем; проаналізувати роль батьків в профілактиці даних проблем.
Методичні матеріали: анкети: «Мої дії щодо профілактики наркотичних та
алкогольних проблем у моєї дитини», «Що я знаю про алкоголь та наслідки його вживання»; набір інформаційних листків: «Тематика профілактичних занять для батьків», «Особливості дітей підліткового віку», «Хибні уявлення батьків, що заважають ефективній профілактиці» (для кожного учасника).
Наочні матеріали: плакат із назвою програми для батьків та з епіграфом до неї.
Обладнання: дошка або фліпчарт, робочий зошит та ручка (для кожного учасника), маркери та папір формату А3 (для роботи в трьох групах).
Учасники: батьки, класний керівник.
Підготовка: психолог вивчає психолого-педагогічну літерату­ру на тему зборів і добирає необхідні книжки та журнали для виставки; готує анкети та інформаційні листки.
Хід зборів
Перед початком тренінгу презентація програми на мультимедійному екрані.
1.    Вправа "Взаємна презентація "
Ведучий: – Для успішної роботи в групі, нам необхідно ближче познайомитися. Пропоную виконати вправу, яка допоможе нам це зробити. Створіть, будь ласка, пари за принципом "сусіди по колу”. Тепер вам необхідно отримати інформацію один про одного у формі "інтерв’ю”. Через 2 хв. по черзі вам необхідно презентувати один одного протягом 1 хвилини.
2.    Актуалізація теми
Ведучий звертає увагу учасників на плакат:
"Увійдіть до світу дитини, доки відчинені двері…” – цей епіграф точно відображає тематичне спрямування нашої програми. Розпочинати профілактику вживання наркотиків та алкоголю в підлітковому віці запізно. Краще попередити проблеми, ніж вирішувати їх по мірі надходження. Що означає для мене профілактика вживання наркотиків та алкоголю дитиною? Чи потрібна вона взагалі? Чи повинні ми,батьки, цим займатися? Сьогодні ми обговоримо ці питання, адже засвоєння профілактичних знань та навичок буде неефективним, якщо ми вважатимемо, що нам це не потрібно.
3.    Оцінка рівня інформованості
Ведучий пояснює інструкцію до анкети, роздає ручки та анкети всім учасникам програми, кожному по два екземпляри.
Ведучий: – Заповніть, будь ласка, анкету: "Мої дії щодо профілактики наркотичних та алкогольних проблем у моєї дитини”. Я даю вам анкету в двох екземплярах. Один ви заповнюєте зараз. Інший екземпляр анкети заповнює чоловік (дружина) вдома. Таким чином, ви матимете можливість порівняти відповіді та зробити відповідні висновки. Анкети залишаються у вас. У вас є 3 хв. для заповнення анкети.
Можливі питання батьків:
"Якщо не потрібно здавати анкети, навіщо їх заповнювати?”
Відповідь: "Дані анкети не мають на меті збір інформації. Це своєрідний метод "самооцінки”. Питання анкети спрямовані на отримання вами певної тематичної інформації, допомагають звернути увагу саме на ті моменти в розвитку та вихованні дитини, які виступають або факторами ризику щодо появи наркотичних та алкогольних проблем, або факторами захисту від них. Також, анкети – це найкращий спосіб перевірити свої та отримати нові знання з профілактики”.ЕТАПИ
4.    Тематичний блок
Завдання для групової дискусії
Ведучий: – Чи вважаєте ви корисним впровадження профілактичної програми для батьків в школах? Чому?
Відповіді учасників
Коментар ведучого: – Дякую вам за відповіді. Досвід багатьох країн світу показав, що профілактика, спрямована лише на учнівський колектив, не є ефективною, тому були створені комплексні програми, спрямовані не лише на учня, а й на найближче його оточення, а саме: батьків, друзів, шкільний персонал. Програма для батьків надає можливість отримати знання за наступними темами... (Ведучий роздає інформаційний листок "Тематика профілактичних занять для батьків”).
Ведучий: – Ефективність профілактичних дій залежить від трьох складових:
1. Коли починати профілактику.
2. Що саме необхідно робити.
3. Хто повинен це робити.
Ведучий розподіляє групу на 3 мікрогрупи, дає папір та маркер кожній групі.
Завдання для роботи в групах
1 гр. – З якого віку необхідно починати профілактику наркотичних та алкогольних проблем у дітей? Чому?
2 гр. – Які профілактичні дії, на ваш погляд, можуть бути ефективними? Чому?
3 гр. – Хто повинен займатися профілактикою наркотичних  та алкогольних проблем у дітей? Чому?
Ведучий: – Ви можете обговорити ваші завдання у групах на протязі 7 хв., а потім один учасник з кожної групи презентує відповідь.
Відповіді учасників з 1-ої гр.
Коментар ведучого: – Данні соціологічного дослідження говорять про те, що вік перших спроб алкоголю та наркотиків суттєво молодшає. А саме: перше вживання алкогольних напоїв відбувається у 9 років. Найбільший відсоток учнів починає вживати алкогольні напої у віці 13-14 років. Хоча б один раз у житті відчували стан сп’яніння 51% учнів (54% серед хлопців та 42% у дівчат). 2% учнів відчували стан сп’яніння у 9 років. 21% 15-ти річних хлопців та 22% дівчат зазначили, що дехто з їхнього оточення напивається щонайменше один раз на тиждень. Зафіксовані дані про перше вживання марихуани та інгалянтів (клей, ацетон) в 9 років. Деякі батьки навіть не замислюються над цими питаннями, доки не настане підлітковий вік. А коли дитина стає підлітком, з’являються проблеми, і треба вже думати не про профілактику вживання, а про можливі методи порятунку дитини.ТАПИМІСТ ЧАС
Тематичний блок
Профілактику треба починати з народження дитини, колими, батьки, демонструємо дитині власну поведінку, відношення до певних суспільних норм, а також своє ставлення до вживання алкоголю та наркотиків. Дитина схильна копіювати, наслідувати поведінку дорослих, особливо значущих для неї людей. Тому метод: "Сину, не вживай алкоголь – це погано”, – сказав батько, випиваючи келих пива”, буде неефективним.
Відповіді учасників з 2-ої гр.
Коментар ведучого: – Вашій увазі пропоную прочитати інформаційній листок: "Хибні уявлення батьків, що заважають ефективній профілактиці”. Профілактична програма, яку ми розпочали, має на меті показати – яким чином може відбуватися профілактика даних проблем у дитини за межами школи, тобто в родині. Адже багато хто з нас не тільки не знає як поговорити про це, а, навіть, починають говорити лише тоді, коли проблема з’явилась. Можливості щодо профілактики є в кожній сім’ї, адже для цього грошей не потрібно, потрібні три бажання: навчитися ефективно спілкуватися з дитиною; оволодіти достовірною інформацією про наркотики, алкоголь та ВІЛ/СНІД і говорити про це з дитиною.
Відповіді учасників з 3-ої гр.
Коментар ведучого: – Кожен повинен займатися своєю справою, а саме: міліція займається підлітками, які вже почали систематично вживати алкоголь або наркотики, лікарі – лікують вже залежних від наркотиків людей, вчителі надають знання та деякі навички поводження в колективі та забезпечують умови для профілактичної діяльності. А де дитина розвивається, як особистість, навчається розв’язувати життєві проблеми, отримує перші уявлення про світ, де вона, насамперед, сподівається на любов, підтримку та розуміння. Звичайно, в родині. Перші уявлення про наркотичні речовини у дитини виникають у ранньому дитинстві на основі
спостереження за поведінкою батьків. Формування ставлення дитини до алкоголю та наркотиків є важливою частиною життя родини. Саме у сім’ї дитина здобуває перший життєвий досвід, вчиться як поводитися в різних соціальних ситуаціях. Дуже важливо, щоб те, чого ми навчаємо дитину, підкріплювалося конкретними прикладами, щоб вона бачила, що у нас теорія не розходиться з практикою.
Ведучий: – Як ви думаєте, чи залежить ставлення дитини до профілактичних занять у школі від ставлення батьків до профілактичної роботи в школі?ЕТАПИ ЗМІСТ ЧАС
Тематичний блок
Відповіді учасників
Коментар ведучого: – Ми виконуємо важливу роль у формуванні ставлення нашої дитини до профілактичних занять, а саме: ми можемо або закріпити в нашій дитині набуті профілактичні навички, або відвернути її увагу від профілактичної діяльності своєю байдужістю, пасивністю чи агресивністю. Наша роль постає у формуванні навичок безпечної поведінки дитини, в тому числі в її стійкій впевненій відмові від наркотиків і алкоголю. Моделі поведінки, які ми демонструємо у себе вдома, дають дитині сильні стимули утримуватися від наркотичних речовин, чи, навпаки, провокують експериментування з ними. Дитина менш схильна до наркотичних проблем, якщо вона міцно прив’язана до своєї сім’ї, якщо вона пов’язана з її цінностями, звичаями, якщо дитина успішно виконує свою родинну роль, обов’язки, і її за це винагороджують. Коли дитина навчилась приймати правильні рішення в сім’ї, вона більш здатна на розумні рішення в інших життєвих ситуаціях у суспільстві. Ми повинні мати точну й сучасну інформацію про наркотики та алкоголь для того, щоб передати її дітям. Якщо ми лише міркуємо, що "це жахливо, дурість тощо”, то цього недостатньо, щоб допомогти дитині. У нас є знання про алкоголь, його дію на психіку й тіло людини – це вже привід для розмови й обговорення з дитиною.
Одержання інформаційного листка
Набір інформаційних листків:
«Тематика профілактичних занять для батьків», «Особливості дітей підліткового віку», «Хибні уявлення батьків, що заважають ефективній профілактиці».

Категорія: Формування психолого-педагогічної культури батьків. Сучасні форми взаємодії з батьками | Додав: Управління_освіти
Переглядів: 5740 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Ми в соцмережах
       






Інформаційний партнер
Науково-педагогічна бібліотека Миколаєва

Сайти навчальних закладів

Корисні посилання






























































Управління освіти Миколаївської міської ради © 2016