Пошук


Меню сайту

Форма входу
Реєстрація
  




Радимо переглянути















   
Інші події

Конкурси для учнів

Конкурси для вчителів











Онлайн всього: 13
Гостей: 13
Користувачів: 0


Головна » 2016 » Вересень » 30 » Про окремі питання організації навчально-виховного процесу
14:04
Про окремі питання організації навчально-виховного процесу

30.09.2016

Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, учителям, методистам

У зв’язку з чисельними зверненнями від батьків щодо перевантаження учнів управління освіти звертає увагу на таке.

1. Навчальне навантаження учнів не повинно перевищувати гранично допустиме. Розклад навчальних занять складається з урахуванням вимог ДСанПіНу та повинен враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня, динаміку розумової працездатності учнів, а також правильне чергування протягом дня й тижня предметів природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками музичного, образотворчого мистецтва, трудового навчання та основ здоров'я і фізичної культури. У 10-11-х класах допускається проведення спарених уроків з основних і профільних дисциплін (предметів).

Робочий тиждень передбачає для учнів першого класу додатковий розвантажувальний день - четвер, у розклад якого не вводяться предмети, що потребують значного розумового напруження (математика, мови).

Курси за вибором, факультативні, індивідуальні та групові заняття проводяться за окремим розкладом у дні з найменшою кількістю уроків з обов’язковою перервою після основних уроків.

2. При визначенні доцільності, характеру, змісту та обсягу домашніх завдань слід враховувати індивідуальні та вікові особливості учнів. У 1-му класі домашні завдання не задаються. Обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2-му класі 45 хв.; у 3 класі - 1 години 10 хв.; 4 класі - 1 год. 30 хв.; у 5-6-му класах - 2,5 години; у 7-9 класах - 3 години; у 10-12 класах - 4 години. Домашні завдання не даються учням початкових класів на вихідні, святкові та канікулярні дні.

Перевантаження учнів загальноосвітніх навчальних закладів надмірним обсягом домашніх завдань не допускається. Контроль та відповідальність за перевантаження учнів домашніми завданнями покладено на керівників навчальних закладів

Акцентуємо увагу на правильному дозуванні домашнього завдання. Учителі повинні спланувати роботу такого об’єму і змісту, щоб учні не відчували перевантаження. Для цього необхідно враховувати зайнятість учнів з інших предметів у цей день, темп і ритм роботи учнів, стан їхнього здоров’я. Недопустимим є перевантаження учнів 1-4, 5 класів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою: зафарбовування малюнків, складання схем, таблиць, виконання додаткових завдань і вправ, написання домашніх творів тощо.

Міністерство освіти рекомендує, зокрема, вчителям початкових класів, здійснювати сумарний підрахунок усіх домашніх завдань на той чи інший день відповідно до ДСанПіН (сума всіх усних та письмових завдань з усіх навчальних предметів, включаючи іноземну мову, номери завдань, сторінки та ін.), їх об’єм і ступінь складності з урахуванням особливостей всіх учнів класу (лист МОН від 28.01.2014 №1/9-72).

Завдання мають бути посильними для самостійного виконання учнями. Не можна, особливо для дітей та молодших підлітків, пропонувати завдання на невідпрацьований матеріал, який не пояснювався на уроці, оскільки в такому випадку вся складність засвоєння навчального матеріалу переноситься з уроку на домашню роботу. Недопустимим є домашнє завдання з написання рефератів для початкової школи та 5-6 класів.

3. Окрему увагу необхідно приділити подоланню труднощів періоду адаптації учнів 5-х класів, адже перехід із початкової школи в основну, поява декількох учителів з різними вимогами, різними характерами, різним стилем викладання є одним із найважчих періодів шкільного життя.

Важливими чинниками у вирішенні проблеми є цілеспрямована координація дій усіх вчителів і знання вікової психології. Докладні рекомендації щодо організації навчальної діяльності п’ятикласників містяться в листі МОН від 24.05.2013 №1/9-36 та в збірці «Абетка успішної адаптації», підготовленій фахівцями Миколаївського науково-методичного центру.


Категорія: Новини | Переглядів: 430 | Додав: Управління_освіти

Ми в соцмережах
       






Інформаційний партнер
Науково-педагогічна бібліотека Миколаєва

Сайти навчальних закладів

Корисні посилання






























































Управління освіти Миколаївської міської ради © 2016