Пошук


Меню сайту

Форма входу
Реєстрація
  




Радимо переглянути















   
Інші події

Конкурси для учнів

Конкурси для вчителів











Онлайн всього: 11
Гостей: 10
Користувачів: 1
eclyceym


Головна » Інструктивно-методичні матеріали » Перспективний досвід » Конспекти уроків

Розв'язування трикутників
30.11.2015, 15:52

Тема: "РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ"

Учитель математики ЗОШ №3 Христуленко Н.А.
МЕТА:
1)Повторити властивості трикутника, як геометричної фігури та показати їх застосування в задачах прикладного характеру.
2)Довести, що трикутник є самою поширеною та життєво необхідною плоскою фігурою в навколишньому житті.
3)Виховувати старанність, увагу, повагу до товаришів та їх думок.
4)Розширити кругозір учнів в області знань про трикутник.
5)Розвивати інтерес до предмету, життєву компетентність учнів.
ОБЛАДНАННЯ:
Презентації,набори завдань для роботи в групах та набори відповідей до задач,оформлена дошка,фішки для оцінювання усних відповідей
Хід уроку :
1)Вступне слово вчителя:"Шановні діти! Тема сьогоднішнього нашого уроку"Розв*язування трикутників», для роботи над якою ви об'єдналися в три творчі групи.
а)А скажіть мені, будь ласка, чому трикутник називають «чудовим?» скрізь Можливо, ви зі мною не згодні?(відкритий мікрофон) - думки учнів з цього питання.
б) Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?( висловлення учнів)
2)Оголошується мета уроку,план уроку.
План уроку:
• Трикутник навколо нас( перевірка домашнього завдання).
• "Хваліть його, хваліть!"
• "Не втрачай пильність".
• " Теорема- це камінь з фундаменту геометрії".
• Складаємо спільний проект рішення.
• Підведення підсумків.
2 .Актуалізація опорних знань у вигляді зворотнього зв'зку.
1. Кожна група захищає свою першу частину домашнього завдання(Вчитель заздалегідь дає завдання учням розглянути "присутність" трикутника в предметах шкільного курсу та навколишньому житті)
Слово вчителя : "На уроках математики ви звикли до того, що трикутник - це геометрична фігура, яку можна реально бачити на зображеннях або виготовити з тих чи інших матеріалів."
Але зараз ми поговоримо про інший трикутник, той, який існує в нашій уяві, тобто про ті життєві ситуації або об'єкти, які можна умовно об'єднати в трикутник.(виступи учнів)
Підсумок 1 етапу
Оцінюється завдання максимально в 10 балів. Отже, ми дійсно бачимо, що трикутник таки існує не тільки реально, а й в нашій уяві, причому є міцною структурою.

2.Слово вчителя:" Діти, ви всі знаєте, що похвала добре впливає на кожного з нас, вона стимулює нашу роботу,але сьогодні ми будемо хвалити трикутник, згадавши його властивості, як геометричної фігури".
На столі є три коробки від 3 груп, куди вчитель опускає фішку, якщо відповідь правильна. Треба назвати властивість або твердження, яке притаманне тільки саме вказанному виду трикутника:
1)прямокутний
2)рівнобедрений
3)довільний
Кожна група по черзі говорить властивості, темп дуже швидкий. Вчитель, заохочуючи учнів, весь час повторює слова:"Хваліть ще..."
Підраховується кількість балів, отриманих кожною групою.

3 " Не втрачай пильність!"
Кожна група отримує листок, на якому записані 3 задачі та їх розв'язання
Завдання: Перевірити запропоновані розв'язання та оцінити їх знаком"+"або "-", обгрунтувавши свою відповідь.
Задача 1
Знайти півпериметр трикутника, якщо його сторони дорівнюють 7см;8см;15см.
Розв'язання:
Р= а+в+с; Р= 7+8+15=30см;
р=Р:2; р=30:2=15см.
(Розв'язання оцінюється "-", так як трикутник не існує).
Задача 2
За готовим малюнком знайти кут В трикутника АВС

Розв'язання:
кут DAB= кут B+ кут C(За властивістю зовнішнього кута трикутника
кут B=кутС =800:2=400(Так, як трикутник рівнобедрений)
Розв'язання оцінюється "-".
Задача 3
Знайти третій кут прямокутного трикутника, якщо 2 інших кути дорівнюють 400 і 300.
Розв'язання:
1800- 400-300=1100(Відповідь не правильна так, як такого прямокутного трикутника не існує)
Підсумок :
За правильну відповідь група одержує по 1б за кожну задачу.
Слово вчителя:"Діти, скажіть будь-ласка, коли трикутник, як геометрична фігура не існує?(Відповіді учнів)

4" Теорема- це камінь з фундаменту геометрії"
Вчитель звертається до класу з питанням: "Які теореми геометрії ми використовуємо,розв'язуючи трикутники?Як вони формулююються?
Кожна група отримує на окремих картках три задачі, які розв'язуються за допомогою теореми Піфагора, теореми синусів , теореми косинусів, та конверти з 10 різнокольоровими трикутниками, на яких написані варіанти можливих відповідей.
Розв'язавши задачі, група приклеює свою відповідь на спеціальному листочку, і один з представників запрошується з ним до дошки. Вчитель представляє варіант правильних відповідей.
За кольоровою гаммою вчитель дає короткий аналіз розв'язків, та вказує на місце помилки, якщо вони є.
ЗАДАЧА 1
Знайти невідому сторону трикутника,якщо дві інші дорівнюють 8см,10см,а кут між ними 120 градусів
ЗАДАЧА 2
Знайти катет прямокутного трикутника,якщо гіпотенуза дорівнює 21см а відомий катет 13см
ЗАДАЧА 3
Знайти кут А трикутника АВС,якщо АВ=8см,ВС=6см, а кут С 60 градусів

Підсумок:
За кожну правильно розв'язану задачу група отримує по 2 бали.

5(1) Складаємо спільний проект рішення:
Слово вчителя про важливість застосування математичних знань на практиці.
Далі пропонується задача, для якої діти разом складають план розв'язання, перевівши її на мову математики:
"Три сусіди здалека
Федір, Яків та Лука,
щоб воду завжди мати
криницю почали копати.
Ранком Яків обізвався:
"Сумнів тут один закрався!
Хай довжини всіх доріг
будуть рівними для всіх!
Ображати друзів гріх!"
Як зробити це їм трьом,
та скажи, яким шляхом?

Розв'язання:
1)Сполучити 3 точки трикутником
2)Знайти центр описаного кола, як точки перетину серединних перпендикулярів до сторін трикутника
3)Зробити необхідні виміри на місцевості
4)За наслідком з теореми синусів обчислити радіус описаного кола.

(2)Кожна група презентує свою прикладну задачу для розв'язання якої треба було використати властивості трикутника(друга частина творчого домашнього завдання) та представляє свій проект рішення.

6Підведення підсумків уроку:
а)Виділяється група, яка найкраще працювала на уроці та вдома, її члени оцінюються оцінкою високого рівня(10-11 балів).
б)Дві інші групи оцінюються оцінками достатнього рівня або достатнього та середнього
в)Окремих учнів класу, які були найбільш активними та показали добрі знання з математики і творчий підхід до виконання поставлених завдань оцінюють 12 балами
г)Вчитель звертається до класу з питанням:"Чи справдилися ваші очікування від даного уроку?Що нового ви дізналися?"(Відкритий мікрофон).


Додав: Natik |
Переглядів: 819
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Ми в соцмережах
       






Інформаційний партнер
Науково-педагогічна бібліотека Миколаєва

Сайти навчальних закладів

Корисні посилання






























































Управління освіти Миколаївської міської ради © 2016