Пошук


Меню сайту

Форма входу
Реєстрація
  




Радимо переглянути















   
Інші події

Конкурси для учнів

Конкурси для вчителів











Онлайн всього: 11
Гостей: 11
Користувачів: 0


Головна » Інструктивно-методичні матеріали » Сьогодення миколаївської освіти » 2013-2014 н.р.

Засідання міського методичного об’єднання керівників гуртків спортивно-технічного профілю в міськСЮТ
13.03.2014, 16:11

      12 березня 2014 року на базі міської станції юних техніків відбулося засідання міського методичного об’єднання керівників гуртків спортивно-технічного профілю за темою “Здійснення допрофесійної підготовки під час занять в гуртках спортивно-технічного профілю – один із шляхів задоволення особистісних потреб учнів».

      Мета кожного позашкільного навчального закладу – розвиток компетентної особистості, сприяння професійному самовизначенню учнів, насамперед виявленню й розвитку їх схильностей і здібностей, формуванню мотивів вибору професії, професійних інтересів, моральних та інших якостей, важливих для майбутньої трудової діяльності. Керівник будь-якого гуртка крім педагогічних  повинен володіти і психологічними знаннями. Проблему навчання вихованців, різних за психологічним типом, психологічні особливості організації профорієнтаційної роботи з такими вихованцями  розкрила завідувач лабораторією практичної психології і соціальної реабілітації МОІППО Білецька В.В. Керівникам гуртків спортивно-технічного профілю Валентина Вікторівна запропонувала тест-анкету «Моя кар’єра», в обговоренні результатів кожен педагог відстоював свою думку.

     Можливість вільного вибору учнем занять за захопленнями, здібностями та інтересами, вибір педагога безпосередньо впливають на характер самоорганізації всього наступного життя людини, її базову професійну підготовку і компетентність, допомагає вже в ранньому віці знайти своє місце в житті, реалізувати творчі можливості. На принципах профільного навчання   в позашкільній освіті, використання можливостей соціального партнерства між ПНЗ та ЗНЗ  зупинилась Стойкова В.В., завідувач лабораторією профільного навчання МОІППО. Вікторія Володимирівна   виділила  основні  критерії  профілізації навчання. Це: забезпечення рівного доступу до отримання профільного навчання різним категоріям учнів відповідно їх здібностей;  поєднання загальнокультурної й професійно-орієнтованої функції позашкільного закладу;  забезпечення зміни профілю в процесі навчання; підготовка учнів до усвідомленого вибору напрямку профільної орієнтації;  спрямованість на розвиток інтересу до майбутньої професії;  орієнтація учнів на потреби ринку праці конкретного регіону.

      У гуртках спортивно-технічного профілю позашкільних навчальних закладів навчаються учні середнього на старшого шкільного віку, які виявляють інтерес до конструювання, моделювання, технічних видів спорту. Пишнєв С.М., завідувач кафедрою дизайну Національного університету кораблебудування ім. адм.Макарова, голова Федерації судномодельного спорту Миколаївської області, акцентував увагу на  необхідність участі юнаків у різнорівневих змаганнях та конкурсах, які є ефективною формою як підведення підсумків роботи в цілому, так і демонстрації досягнень  вихованців. На прикладі заняття  судномодельного гуртка він звернув увагу на наступність у допрофесійній підготовці в ПНЗ і професійній підготовці в університеті; можливість використання методів, форм і засобів навчання, що позитивно впливають на мотиви вибору майбутньої професії. Навчальні програми спортивно-технічних гуртків, особливо вищого рівня, мають логічне продовження в програмах навчання університету за професійними напрямами, а навчання в технічних гуртках надає можливість випускникам  у майбутньому успішно інтегруватися до сучасного соціуму, зайняти свою нішу на ринку праці.

     Про ефективність навчання у гуртках ПНЗ свідчать формування  мотивації вибору професії, інтересу до майбутньої професійної діяльності, оволодіння вихованцями знаннями та підвищення вмінь, рівня допрофесійної підготовки учнів, що забезпечує наступність між допрофесійною підготовкою та професійною освітою в системі „ПНЗ - ВНЗ”.

      Отже, ПНЗ є стартовим майданчиком для  професійного самовизначення, подальшого самовдосконалення підростаючого покоління.







 


Додав: Управління_освіти |
Переглядів: 381
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Ми в соцмережах
       






Інформаційний партнер
Науково-педагогічна бібліотека Миколаєва

Сайти навчальних закладів

Корисні посилання






























































Управління освіти Миколаївської міської ради © 2016