Пошук


Меню сайту

Форма входу
  


Радимо переглянути















   
Інші події

Конкурси для учнів

Конкурси для вчителів














Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Головна » Інструктивно-методичні матеріали » Сьогодення миколаївської освіти » 2016-2017 н.р.

Мовно-літературна освіта в проекції нової української школи (ЗОШ №25)
19.01.2017, 17:58

18 січня 2017 року директор ЗОШ №25 Піляєва А.І. взяла активну участь у засіданні «круглого столу» «Мовно-літературна освіта в проекції нової української школи» на кафедрі методики навчання мови та літератури Миколаївського національного університету ім. В.О.Сухомлинського. На заході були присутні викладачі вищих навчальних закладів Миколаєва, студенти, представники громадськості, директори шкіл, вчителі української мови та літератури області.

Під час засідання обговорювалися питання навчання української мови та літератури на засадах нової української школи та удосконалення фахової підготовки майбутніх учителів-словесників до роботи у закладах освіти.

Присутні розробили і прийняли резолюцію щодо подальших дій та тісної співпраці з метою успішної реалізації Концепції в закладах освіти та науки.

Сучасні технології мовно-літературного розвитку учнів загальноосвітньої школи

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти визначає метою освітньої галузі «мова і література» розвиток особистості учня, формування в нього мовленнєвої читацької культури, комунікативної та літературної компетентності, гуманістичного світогляду, активної громадської позиції.

Домінантою при створенні інноваційного освітнього простору є технології навчання, як матриця – тобто дієві способи і методи організації ефективності уроку.

Технологія – це система дій, яка підвищує ефективність навчання. Технологія навчання – сукупність завдань, адекватних до мети, принципів і умов навчання; форм, методів, прийомів, які забезпечують ефективне поєднання теорії і практики на уроках української мови та літератури.

Найголовніше, на що потрібно вчителю акцентувати увагу – це:

  • сучасність – прагнення до новизни і вдосконалення змісту уроку;
  • оптимальність – спроба досягти поставлених цілей при економічному використанні часу,
  • інтегральність – синтез знань з мови, літератури, історії і т. ін.,
  • науковість – опора на досягнення сучасної мовно-літературної освіти, лінгводидактики та лінгвопсихології, 
  • відтворення процесу навчання і його результатів,
  • програмування діяльності вчителя і учнів,
  • використання різноманітних засобів навчання та інформаційно-комп’ютерних технологій,
  • якісна і кількісна оцінка результатів уроку.

Хочу звернути увагу на конкретні технології:

1) Модульно-розвивальна технологія навчання – досягається за допомогою самореалізації особистості вчителя і учня, завдяки творчому прилученню до художніх творів, вивчення і популяризації рідної мови, що сприяє духовному та інтелектуальному розвитку особистості.

2) Проблемне навчання -  це створення для учнів проблемних ситуацій, в усвідомленні, сприйнятті, розв’язанні їх у процесі суспільної роботи учнів і вчителя за умов самостійності дітей під керівництвом дорослого.

3) Застосування схемно-знакових моделей для глибокого засвоєння знань. На початку вчитель детально знайомить учнів з основним мовним явищем (дослідження якого є складним для учнів) і поступово переходить до детального його глибокого аналізу. Мета – навчити кожного учня шляхом від поглиблення теоретичних знань і до застосування мовленнєвих навичок у повсякденній практиці спілкування.

4) Інтегрований урок – поєднання відомостей з інших навчальних предметів однією темою (українська мова і література, література та історія, українська мова + російська мова, українська література + зарубіжна література).

Такі уроки сприяють інформаційному збагаченню сприймання, мислення і почуттів учнів за рахунок залучення цікавого матеріалу, що дає змогу з різних сторін дізнатись і запам’ятати матеріал, досягти цілісності знань.

5) Особистісно-зорієнтований урок:

  • стиль спілкування повинен ґрунтуватися на педагогіці співробітництва;
  • урок будується на діяльнісній основі – учень активно працює одноосібно, в парі, групі;
  • учитель створює атмосферу успіху, умови для самовизначення і самореалізації особистості учня;

6) Інтерактивний урок. Мета: створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

Сучасні технології мовно-літературної освіти школярів сприяють створенню інноваційного освітнього простору і формуванню інноваційного креативного стилю діяльності вчителя.

Методична рада школи


Додав: Управління_освіти |
Переглядів: 803
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Ми в соцмережах
       







Інформаційний партнер
Науково-педагогічна бібліотека Миколаєва

Сайти навчальних закладів

Корисні посилання
































































Управління освіти Миколаївської міської ради © 2017