Пошук


Меню сайту

Форма входу
  


Радимо переглянути















   
Інші події

Конкурси для учнів

Конкурси для вчителів














Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Головна » Інструктивно-методичні матеріали » Сьогодення миколаївської освіти » 2016-2017 н.р.

Педрада «Комунікативно-ситуативні вправи як засіб розвитку мовленнєвої компетенції учнів» в ЗОШ 29
29.12.2016, 20:45
29 грудня 2016р. в Миколаївській ЗОШ І-ІІІ ступенів №29 проведено педраду «Комунікативно-ситуативні вправи як засіб розвитку мовленнєвої компетенції учнів». Тема педради є актуальною, обрана не випадково. Шкільна освіта в Україні на сучасному етапі її розвитку виходить на якісно новий щабель – назва якого «Нова українська школа», зумовлений змінами у суспільному житті країни, формуванням модерних концептуальних засад системи навчання, спрямованими на підвищення загальної мовної культури школяра, його мовленнєвої і комунікативної вправності вільно володіти засобами як рідної, так і іноземної мови та мовлення в реальних життєвих ситуаціях.

2016 рік було оголошено роком англійської мови в Україні з метою сприяння її вивченню для розширення доступу українців до світових можливостей, забезпечення інтеграції України до європейського простору та підтримки програми Go Global, яка визначає вивчення англійської мови одним із пріоритетів стратегії розвитку. Зі звітом про проведенні заходи щодо відзначення року англійської мови в школі можна ознайомитися на сайті школи (підготувала вчитель англійської мови, спеціаліст І категорії Бугір Н.Ф.).

2017 рік оголошено в Україні роком вивчення німецької мови, а в Німеччині – роком української мови. Сьогодні вона - перша найпоширеніша мова у Європі і друга за популярністю іноземна в Україні. Більшість найвідоміших інноваційних компаній розташовані саме у Німеччині. Навіть прогресивні японці зосереджуються на німецькій - її вивчають 68% студентів у Японії, пише газета «Експрес». Дуже приємно, що саме у Німеччині директор школи, Грицюк Л.А., влітку 2016 року пройшла стажування щодо впровадження у НВП дуже цінної на мій погляд сучасної форми як уроку, так і позакласного заходу – проведення дебатів. Проект «Молодь дебатує» реалізований в партнерстві EdCamp Ukraine і Sonnenberg Kreise e.V. і проводиться в Україні за програмою сприяння громадянському суспільству за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ ФРН та методичної підтримки Jugend debattiert. Але зі слів директора, найтяжче їй було в Німеччині у мовному питанні, оскільки знає англійську мову.
Отже, першочергове завдання вчителів початкових класів, української та іноземної мов, зарубіжної літератури, історії – забезпечити формування мовленнєво-мовної компетенції учнів як комунікативної основи. З метою якісної підготовки до педради вчителі Бугір Н.Ф., Сінченко Т.В., Домалєга М.М., Распітін С.В., Кузнєцова О.М., Єрошенко Р.А., Мороз Є.О., члени МО предметів супільно-гуманітарного циклу провели уроки на запрошення згідно календарних планувань.

Вчителі української мови та літератури Распітін С.В., Кузнєцова О.М. добре ознайомлені з методикою проведення уроків різних типів з використанням комунікативно-ситуативних вправ. У своїй практиці використовують відеоматеріали Олександра Авраменка. Як результат роботи, учень 7 класу Гайченко Максим посів ІІІ місце в конкурсі ім.Т.Г.Шевченка.
Так співпало, що уроки в 9 та 11 класах з мови мали практично спільне завдання: підготовка до публічного виступу та усний твір на суспільну тему «В якому суспільстві я хочу жити?». Дуже радує, що наші дев’ятикласники розуміють про переваги демократичного суспільства, зокрема про участь школи у реалізації Всеукраїнської програми «Демократична школа».

Вчителі англійської мови Бугір Н.Ф., Сінченко Т.В., німецької мови Домалєга М.М. знають, що урок буде ефективним тільки в тому випадку, коли він буде комунікативним і запорукою цьому має стати створення різноманітних комунікативних ситуацій, які можна використати уже на першій стадії навчання. З цікавими прикладами створення комунікативно-ситуативних вправ на своїх уроках поділилися з присутніми.
Не зважаючи на те, що учні 5 класу вже мають певну суспільствознавчу базу, предмет «Історія» у них з’являється вперше. Вчитель історії Мороз Є.О. у своїй роботі на уроках історії в 5 класі враховує, що ще в початковій школі учні оволоділи вміннями та навичками в усіх видах мовленнєвої діяльності (читання, говоріння, письмо), що складає основу мовленнєвої компетентності. Вони вміють читати і переказувати текст. Але у 5 класі учень повинен навчитися читати не звичайний текст, а історичний. Оскільки основна форма роботи на уроках історії – читання, вчитель використовує всі його види: вибіркове читання тексту за конкретним завданням, коментоване, читання ланцюжком усім класом. Працюючи з текстом, учні шукають відповіді на запитання, добирають коментарі до ілюстрацій, складають план, знаходять нові слова та витлумачують їх, формулюють запитання (репродуктивного характеру) за матеріалами навчального тексту; усно переказують текст; письмово відтворюють частину тексту та ін. Велику методичну допомогу вчителеві Грицюк Л.А.
Результативність роботи вчителів історії з даного питання в І семестрі 2016-2017 навчального року. Члени гуртка «Дебати»: Мальований Роман, Тютюнник Іван, Геллета Віолетта, Авдієва Аміна стали переможцями регіонального турніру дебатів та гідно виступили в м.Харкові.
Перед учителем зарубіжної літератури Єрошенко Р.А. з’являється потреба вчити дітей не технічному оформленню висловлювання, а інтерпретації, творчості на тлі художнього твору, адже результатом читацької діяльності є здатність побудувати усне чи писемне мовлення у відповідності до жанрово – стильової манери письма автора, а також вести монолог, діалог, полілог, вибудовувати і вести дискусію, виголошувати промову тощо.
З досвіду своєї роботи з колегами поділилися вчитель зарубіжної літератури, учитель-методист Єрошенко Р.А., вчителі початкових класів Маркелова Н.С., Данішевська Н.А.
Вчителі визначили проблеми та труднощі щодо формування мовленнєво-комунікативної компетентності учнів та шляхи їх розв’язання.

Братошевська С.В., ЗДНВР ЗОШ №29

Додав: надія |
Переглядів: 782
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Ми в соцмережах
       







Інформаційний партнер
Науково-педагогічна бібліотека Миколаєва

Сайти навчальних закладів

Корисні посилання






























































Управління освіти Миколаївської міської ради © 2017