Пошук


Меню сайту

Форма входу
  


Радимо переглянути















   
Інші події

Конкурси для учнів

Конкурси для вчителів











Онлайн всього: 5
Гостей: 4
Користувачів: 1
mzosh_23


Головна » Інструктивно-методичні матеріали » Сьогодення миколаївської освіти » 2016-2017 н.р.

Психолого-педагогічний консиліум в ЗОШ №47
15.02.2017, 13:08
Потрібно знати дитину,
знати її силу і слабкості,
розуміти її думки, переживання,
бережно доторкнутися до її серця…
В. О. Сухомлинський


У шкільному житті дитини існує три переломні моменти: вступ до школи - 1 клас, перехід до середньої ланки - 5 клас і перехід до старшої школи - 10 клас, адже в цей час відбувається дуже багато змін.
На психолого-педагогічному консиліумі по адаптації учнів 1, 5 та 10 класів до навчально-виховного процесу, який відбувся в нашій школі, було розглянуто питання:
- результати адаптації учнів 1, 5 та 10 класів (практичний психолог ЗОШ №47 – Папахіна К.І.);
- стан адаптації першокласника (вчитель першого класу – Гринько В.М.);
- фонетичні та фонематичні вади мовлення першокласників (керівник методичного обєднання вчителів початкових класів - Глевенко Л.В.)
- стан адаптації п’ятикласників (класний керівник п’ятого класу – Ковальчик А.О.)
- стан адаптації десятикласників (класний керівник десятого класу – Карлович Л.В.)
Психологічне напруження у першокласників, які вперше переступили поріг школи, виникає як результат реакції на незвичну обстановку. В житті дитини змінюється все: обов’язки, оточення, режим.
Адаптація – процес і результат зникнення напруження. Пристосування дитини до школи відбувається не одразу. Звикання до школи - тривалий індивідуальний процесс. Не день і не тиждень потрібно для того, щоб призвичаїтися до школи по-справжньому. Це досить тривалий процес, який пов’язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5-7 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показники працездатності, у дитини спадає напруга та тривожність. Для зняття надмірної напруги, швидкого знайомства дітей один з одним класоводом Гринько В.М. проводились розвиваючі заняття.
Діти, яким важче пристосуватися до школи, потребують особливої уваги та індивідуальної підтримки як з боку вчителя, так і з боку психолога, який здійснює психологічний супровід цього процесу. Для таких дітей процес адаптації ще не завершився.
Згідно з результатами психологічних спостережень, 83% дітей адаптувалося до нових умов і вимог протягом півроку. Іншим дітям, як зясувалося, потрібно більше часу. Від чого залежить тривалість адаптації? Перш за все, від того, чи була дитина психологічно готова до школи, а також від її стану здоров´я та рівня розвитку. Велике значення для наших першокласників мали заняття в школі раннього розвитку, які проводились щоп’ятниці протягом минулого навчального року вчителем. Учні, які відвідували дані заняття пройшли період адаптації швидко та спокійно.
Робота з визначення адаптації п’ятикласників до нових умов навчання в школі ІІ ступеня дуже важлива, бо діти вступають у новий період життя, протягом якого йде становлення особистості. П’ятикласникам у школі цікаво: вони прагнуть бути активними, розумними, хочуть, щоб їх побачили, оцінили нові учителі і помітили у них усе найкраще. Всі педагоги, які викладають в 5 класі, вживають певних заходів для ефективної адаптації п’ятикласників до навчання у основній школі. Вчителі враховують індивідуальні особливості учнів, їх швидку втомлюваність, потребу хоча б в епізодичному заохочуванні, використанні ігрових моментів. На всіх уроках спостерігається сприятлива психологічна атмосфера, доброзичливе ставлення поєднується з вимогливістю вчителів до учнів. Велике значення мало і те, що разом з учнями в 5 клас перейшла і їх класний керівник Ковальчик А.О. Хороший вплив на процес адаптації в 5 класі мало те, що більшість учнів класу відвідують хоровий гурток. Це надає їм організованості, згуртованості, дисциплінованості. Процес адаптації в п’ятому класі проходить успішно. За результатами І семестру учні не тільки не знизили свій рівень навчання, а й покращили його, що не завжди вдається в цьому віковому періоді.
Не менш важливим є період адаптації учнів 10 класів. Злиття учнів з 2 класів, зміна класного керівника, зміна самооцінки та ставлення до себе. У юності особливо зростає необхідність у визнанні та захищеності. Тому через весь адаптаційний період проходить ідея самопізнання і самовизначення в життєвих цінностях, в уявленні образу «Я» як власними очима, так і очима інших.
Ефективний перебіг процесу адаптації до навчання учнів у школі забезпечило цілеспрямоване координування дій адміністрації школи, учителів -предметників, класних керівників, просвітницька робота з батьками та діагностична і консультативна робота практичного психолога.
Подоланню труднощів періоду адаптації учнів 1,5,10 класів до навчання в школі сприяли професіоналізм та досвідченість класних керівників та учителів.
Обговоривши результати адаптації 1,5 та 10 класів, класні керівники, вчителі-предметники отримали конкретні рекомендації психолога школи щодо використання їх у подальшій роботі з учнями.

Прес-центр





Додав: школа47 |
Переглядів: 618
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Ми в соцмережах
       








Інформаційний партнер
Науково-педагогічна бібліотека Миколаєва

Сайти навчальних закладів

Корисні посилання






























































Управління освіти Миколаївської міської ради © 2017