Пошук


Меню сайту

Форма входу
  


Радимо переглянути















   
Інші події

Конкурси для учнів

Конкурси для вчителів














Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Головна » Інструктивно-методичні матеріали » Сьогодення миколаївської освіти » 2016-2017 н.р.

Сторінками проекту «Молодь дебатує» у Миколаївській загальноосвітній школі № 29…
19.12.2016, 11:29
Завершується 2016 рік, незабаром новорічні свята, кожна людина підводить підсумки року, пригадує все, що справдилось, розмірковує про те, що попереду.
Ось і наша школа підводить підсумки року, який минає. Багато зроблено, є чим пишатися і одним з таких здобутків стала участь в україно-німецькому проекті «Молодь дебатує». Наші учні стали півфіналістами проекту, отримали прекрасний досвід дебатування, змінили свої погляди на багато речей, а деякі змінили своє життя.
Сьогодні нам приємно пригадувати довгий, але цікавий шлях до півфіналу, ділитись спогадами про те, як стартував проект.
Проект «Молодь дебатує» реалізований в партнерстві EdCamp Ukraine і Sonnenberg Kreise e.V. і проводиться в Україні за програмою сприяння громадянському суспільству за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ ФРН та методичної підтримки Jugend debattiert.
Керівництво проектом «Молодь дебатує» здійснювала Віола фон Крамон, а його координатором виступила Ольга Пішель, за підтримки Олександра Елькіна (EdCamp Ukraine).
Метою проекту стало - розвиток політичної культури, залучення сучасної молоді до активної участі у політичному житті країни.

При детальному знайомстві з проектом, здивував і зацікавив його новий формат: проект націлено не на культивацію суперництва, практику роз’єднання між школярами, а на набуття навичок командної роботи, практики колективної взаємодії, вміння молоді відстоювати свою точку зору з різних питань та приймати спільні рішення, бути відповідальними за результати і за майбутнє країни.
Вчителі, батьки, учні школи, прагнуть щоб наш заклад був гарантом демократії, розвивав політичну компетентність учнів, яка вкрай необхідна на сучасному етапі становлення України. Тому, познайомившись з можливостями, які дає проект «Молодь дебатує» дітям, ми вирішили, що він саме для нас.
А починалось все з анкети, бажання розвиватись, змінювати на краще простір навколо себе і великої мотивації.

У червні 2016 року делегація вчителів із України відвідала Німеччину. Там для педагогів були створені всі умови для успішного опанування дебатної методики «Jugend debattiert». Програма візиту до Німеччини була дуже насиченою. Семінари проводились групою тренерів фонду Херті: Яною Григанською, Іриною Авдєєвою, Антанасом Грималаускасом.
Педагоги знайомилися з правилами проведення дебатів, методики проведення дебатів відпрацьовували на собі.
Повернувшись до Миколаєва, мною була презентована методика «Jugend debattiert» батьківському, учнівському і педагогічному колективам. Увага була акцентована на особливості реалізації проекту у школі і його значенні для розвитку демократії у закладі.
Педагоги і батьки зійшлись на думці про необхідність формування людини з інноваційним типом мислення і інноваційною культурою, з розвинутими комунікативними навичками, саме в цьому нам допоможе проект “Молодь дебатує”.
З вересня у школі проводилися тренінги для учнів, що мали на меті підготувати школярів до участі в українсько-німецькому проекті «Молодь дебатує” і дебатів, які будуть проводитись в ході проекту. Учні знайомились з правилами дебатів, обговорювали найбільш цікаві і актуальні теми виступів, акцентувалась увагу на структурі дебатів і важливості додержання таймінгу роботи.
Учні вчилися обирати теми для дебатів, серед них були такі: “Чи потрібні в Україні чемпіонати з футболу?”, “Чи потрібно дотримуватись здорового способу життя?”, “Чи потрібно задавати учням домашні завдання?”, “Чи потрібна шкільна форма?”, “Чи потрібно займатися спортом усім?”, “Чи потрібно проводити Євробачення в Києві, а не в Миколаєві?”, дуже зацікавила тема з питання енергоефективності “Що краще для школи – вугільне опалення чи альтернативні види опалення?”. Учні 11 класу дебатували на тему: «Чи потрібно дозволити аборти для неповнолітніх дівчат?», а 9-класники: «Чи потрібно звичайні шкільні підручники замінити на електронні?», «Чи вважаєте Ви реформу поліції вдалою?».
Проет «Молодь і дебати» зацікавив і учнів, і вчителів. Багато з педагогів вже використовують форму дебатів на своїх уроках.
Вчитель фізики і природознавства Світлана Вікторівна Братошевська разом з учнями Максимом Гайченко, Михайлом Раковим, Анатолієм Сєрьогіним і Павлом Шевчуком дебатували на тему: «Чи потрібно школі перейти на альтернативний вид палива?».

Під час дебатів ми зрозуміли, що це насамперед метод безконфліктного вирішення проблем, навчання демократичних процедур і толерантності, соціалізації молоді.
20 вересня 2016 року в рамках українсько-німецького проекту «Молодь і дебати» до Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 29 завітали його керівники Віола фон Крамон-Таубадель (депутатка Бундестагу, речниця з питань зовнішніх зв’язків ЄС) і Ольга Пішель (волонтерка, економістка, керуюча партнерка консалтингової організації) – представники з Німеччини. Вони приїхали, щоб поспілкуватись з учнями і надати допомогу дітям та вчителям в організації роботи по реалізації проекту. В школі відбувся діалог у формі “круглого столу” між учнями 7-11 класів, вчителями і організаторами проекту. Діти мали можливість задати питання не тільки щодо мети, завдань і самого проекту, а й змогли дізнатись про життя і навчання школярів.
8 листопада, нарешті відбувся шкільний етап дебатів. Дебатувало чотири команди на теми: "Чи потрібно вводити смертну кару в Україні?" (9 клас), "Чи потрібно заборонити робити аборти неповнолітнім дівчатам?" (10 клас), "Чи потрібно в Україні дозволити евтаназію?" (11 клас), "Чи можна вважати роль батьків вирішальною у виборі професії?" (10-11 клас). Глядачами дебатів стали учні 7-11 класів.
Оцінювали дебатерів команда суддів: вчитель історії та правознавства Мороз Євген Олександрович, заступник директора з виховної роботи Силкіна Анна Василівна, практичний психолог школи Скорохід Олена Валентинівна.
Суддівська команда обрала 4 переможців шкільного етапу дебатів, які представили заклад на регіональному етапі під час змагань з Миколаївською ЗОШ № 22, який відбувся на базі Науково-методичного центру 25 листопада 2016 року.
Переможцями і переможницями шкільних дебатів стали: Іван Тютюнник, Роман Мальований, Аміна Авдалієва, Віолєтта Гелета.
Темою регіонального етапу дебатів було вибрано важливе і невирішене в нашому місті на сьогодні питання: "Чи потрібно покладати відповідальність за проблему із бродячими собаками тільки на місцеву владу?".

Серйозна тема потребувала ґрунтовної підготовки і для більш детального опрацювання в школу були запрошені представники організацій, які займаються вирішенням проблеми бродячих собак у місті – це ЗОО «Фєнікс» і КП «Центр захисту тварин».
Галущєнко Ельміра, волонтер ЗОО «Фєнікс» (об’єднання волонтерів, які відловлюють, лікують, знаходять хазяїв безпритульним собакам), розповіла про особливості роботи волонтерської організації, роботу гарячої лінії, лікування і знаходження домівок для тварин, ознайомила учнів із законодавчою базою, якою керується зоозахисна організація.
Представниця Миколаївського КП «Центр захисту тварин» розповіла про обов’язки, які виконує структура, складності у роботі і співпрацю з небайдужими до проблеми безпритульних собак людьми.
Завдяки інформативним і цікавим відповідям представниць ЗОО «Фєнікс» і КП «Центр захисту тварин» учні дізнались велику кількість інформації, яка була використана під час дебатів між нашою і 22 школою.
В регіональних дебатах, які пройшли 25 листопада, взяли участь 8 учнів і учениць двох навчальних закладів м. Миколаєва - ЗОШ № 29 та СЗОШ № 22.
Від нашої школи приймали участь четверо учнів 10 і 11 класів: Тютюнник Іван, Авдалієва Аміна, Мальований Роман і Гелета Віолетта.
На захід були запрошені представники міської влади і Агенція розвитку Миколаєва.
Школярі продемонстрували значну ерудицію, обізнаність і поінформованість у проблемі з якої дебатували. Запропонували ефективні шляхи вирішення проблеми у місті.
Оцінювало учнів поважне журі: Володимир Михайлович Заєць (експерт з методики дебатів, вчитель німецької мови Миколаївської ЗОШ № 1), Лариса Миколаївна Майборода (методист НМЦ з історії), Гращєнкова Ірина Олександрівна (заслужений вчитель України, вчитель правознавства Миколаївського юридичного ліцею).
За результатами двох дебатів, у півфіналі, який відбувся в Харкові, Миколаїв представляли Тютюнник Іван і Гелета Віолетта.
8 грудня команда учнів школи № 29 відправилась до Харкова для участі у півфіналі проекту «Молодь дебатує». Розмістившись у готелі «Мир», учні старанно готувались дебатувати, шукаючи все нові і нові аргументи в захист позицій ПРО і КОНТРА.
Півфінал відбувся 10 грудня 2016 року. 16 кращих учнів з чотирьох областей України, які стали переможцями дебатів у своїх регіонах, змагались в умінні дебатувати на тему: «Чи потрібно ввести сортування побутового сміття з 2018 року?» і відстоювали позиції розподілені жеребкуванням.
Тютюнник Іван і Гелета Віолетта, хоч і не увійшли в четвірку фіналістів, але гідно представили Миколаївщину у змаганнях. Організатор заходу Олександр Елькін і членкиня журі, фіналістка міжнародного турніру дебатів «Jugend debattiert», Яна Григанская відмітили ерудованість і гарну підготовку учнів і побажали школярам продовжувати рости і розвиватись, як дебатантам. Олександр Елькін відзначив виступ Івана Тютюнника: "Нам було дуже важко визначити переможця цих дебатів. Виступ був цікавим і багатогранним».
Фінал дебатів відбувся 11 грудня. Цікаво було спостерігати за презентацією не легкої, але дуже актуальної для учнів теми: «Чи потрібно запровадити 12-річну освіту в Україні з 2018 року?».
Під час фіналу виступили організатори дебатів.

Депутат Бундестагу 17-го скликання, експерт з питань демократизації в Україні і зовнішніх зв'язків ЄС Віола фон Крамон зауважила:
- Ми вдячні творцеві унікальної методики «Jugend debattiert» пану Кемманну за те, що він погодився - вперше - використовувати його методику за межами німецькомовного середовища. Для молодих українців особливо важливо вміти дискутувати на рідній мові.
В Україні офіційною метою організаторів є сприяння розвитку критичного мислення у молодих українців і залучення їх до вирішення соціально важливих питань. Це - необхідна складова для розвитку демократії в країні. Але співорганізатор проекту, радник міністра освіти і науки, натхненник руху EdCamp Ukraine Олександр Елькін вважає, що це лише частина того, що дає проект учасникам:
- Він дає найдорожче для молоді - досвід, за який часто доводиться платити. У нас він набувається в атмосфері взаємної поваги та підтримки. Тут є дружба і співпраця, які народжуються між людьми, однодумцями, школами з різних регіонів країни. Проект завершився, але зв'язки залишаються. І тут є можливість бути почутими, можливість, яку, на жаль, молоді люди отримують нечасто.
Учні відмітили величезний позитив, який дають дебати. За словами дітей, дебати – це можливість розвиватись, рости і знаходити себе.
Учасники дебатів повернулись в Миколаїв з твердим наміром продовжити проект «Молодь дебатує» в школі. Ми впевнені, що через кілька років наші учні стануть особистостями, які не тільки приймають ефективні управлінські рішення, відповідально ставляться до свого життя і долі країни, а й допомагають змінити Україну на краще.
Весь колектив Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 29 – вчителі, батьки, учні висловлюють велику подяку організаторам проекту «Молодь дебатує» Віолі фон Крамон, Ользі Пішель, Олександру Елькіну, Олені Малаховій за небайдуже ставлення до проблем освіти в Україні, розуміння непересічної важливості виховання майбутнього нашої держави. А особисто від нас, учасників і координаторів проекту «Молодь дебатує» у школі № 29, Лариси Грицюк і Олени Скорохід, дякуємо за прекрасну мотивацію до роботи і перебудови освітнього середовища, досвід, який ми отримали в ході проекту змінив не тільки дітей, а і нас, він є цінним дороговказом до формування нової української школи. Ми будуємо спільноту відповідального вчительства, батьківства і учнівства!
Директор МЗОШ № 29 Лариса Грицюк і практичний психолог Олена Скорохід

Додав: school29nik |
Переглядів: 708
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Ми в соцмережах
       







Інформаційний партнер
Науково-педагогічна бібліотека Миколаєва

Сайти навчальних закладів

Корисні посилання






























































Управління освіти Миколаївської міської ради © 2017