Пошук


Меню сайту

Форма входу
  


Радимо переглянути















   
Інші події

Конкурси для учнів

Конкурси для вчителів














Онлайн всього: 10
Гостей: 10
Користувачів: 0


Головна » Інструктивно-методичні матеріали » Сьогодення миколаївської освіти » 2016-2017 н.р.

Від доби медіаманіпуляцій до доби медіапросвітництва: педагоги та учні ММК взяли участь у круглому столі на Восьмому Міжнародному форумі
26.10.2016, 13:47
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти запропонував медіапедагогам колегіуму взяти участь у круглому столі, що проходив у межах Восьмого Міжнародного форуму «Інноватика в сучасній освіті» 25-27 жовтня 2016 року в Києві.
Педагоги і випускниця колегіуму, призер Всеукраїнського
конкурсу-захисту Малої Академії Наук України Калинчук Валерія поділились з учасниками заходу своїми пропозиціями і досвідом, набутим під час проведення Всеукраїнського експерименту «Створення дієвої
моделі медіа-освіти в сучасному шкільному просторі».
Висновки та пропозиції колективу закладу представленні нижче.
Сьогоднішня епоха нагадує добу Просвітництва, але сьогодні мова йде про медіапросвітництво, як необхідну умову виживання. Якщо в добу Просвітництва мова йшла про панування розуму, то сьогодні мова йде про панування критичного мислення.
Якщо в ХVІІІ столітті культовою стала фраза Іммануіла Канта про моральний закон в мені, то сьогодні мова йде про внутрішні фільтри, які залежать від моралі і духовності кожної людини.
А гасло Просвітництва: свобода, рівність і братерство нагадують нам про існуючі сьогодні проблеми:
- цифрову нерівність;
- постійне маніпулювання нашою свідомістю;
- про зовнішню і внутрішню інформаційну агресію.
На кінець ХVІІ століття просвітників були одиниці, але вони змогли створити власну добу і змінити рух історії. Сьогодні медіаентузіастів і медіа-просвітників небагато, але саме вони мають перетворити добу медіаагресії та медіаманіпуляції на добу Медіапросвітництва.
«Вчителем школа стоїть», – сказав Іван Франко; сьогодні вчителем держава стоїть, як показує досвід. Необхідно ввести в програму ВУЗів предмет медіа-освіта, медіа-педагогіка і медіа-психологія на рівні вивчення педагогіки і психології.
Безумовно, кожен вчитель має бути МІГом (медіаінформаційно грамотним), але колектив не підтримує ідею, що не потрібні спеціальні медіа-педагоги, вони сьогодні необхідні як повітря і дітям, і батькам, і вчителям, і адміністрації, і Державі.
Скільки життів забрала війна, скільки коштів, а почалось все з інформаційної агресіїї, народ підготували ЗМІ, і більшість вчителів і викладачів підтримали, а то і розпалювали сепаратистські настрої.
Л. Найдьонова, керівник Всеукраїнського експерименту, розповіла у статті про директора Лисичанської школи, яка сказала, що головним предметом, після звільнення міста, у закладі стала медіаосвіта, де вчать протидіяти інформаційній агресіі. І дійсно, медіаосвіта сьогодні – запорука безпеки держави.
Плеканню медіаінформаційно грамотного вчителя у колегіумі приділяється велика увага, розроблено цілу систему заходів. Розглянемо існуючу зараз систему науково-методичної роботи з цього питання:
2015-16 н. рік працювала «Школа розвитку МІГ людини» (система діагностично-корекційної роботи: мотивація, критичне мислення, тренінги щодо аналізу і синтезу інформації). Тобто підготовка вчителя до змін. Кожен вів щоденник власного інноваційного розвитку, де здійснював саморефлексію і самоаналіз.
2016-2017 н. рік – «Школа розвитку МІГ фахівця». Цілий серпень ми працювали над хмарними технологіями, вчителі розробляли власні сайти, робили все можливе, щоб подолати цифрову нерівність вже не тільки у свідомості, а й на практиці.
Сьогодні є мрія запрошувати щомісяця медіа-фахівців для проведення тренінгів. Є пропозиція створити загальнодержавну мапу, де будуть представлені медіа-фахівці, висвітлено їх досвід та вказані координати (на кшталт культурної мапи Миколаєва).
Сьогодні для вчителя учень є медіапартнером. Але вчителю необхідно направити медіакомпетентності, якими він володіє на самотворення, а не на самознищення. Саме для цього у закладі:
- читається курс медіа-освіта з залученням представників громадського медіаосвітнього руху;
- працює центр «Україна духовна»;
- створення альтернативних просторів (шахи, теніс, шкільні музеї);
- проведення інформаційних хвилинок, на яких діти вчаться працювати з інформацією;
- медіарейди,
- інтеграція медіакультури у шкільні предмети, МАН.
Випускниця Калинчук Валерія, студентка філологічного факультету ЧДУ ім. П. Могили, надала дієві поради щодо протистояння маніпулюванню свідомістю громадян сучасними маркетологами. Вона розповіла навіщо у супермаркетах плутають цінники і створюють об’ємні біл-борти.
Від всього серця хочеться сподіватися, що доба медіаагресії і медіаманіпуляцій з допомогою небайдужих критично мислячих громадян стане добою Медіапросвітництва.

Прес-центр колегіуму




Додав: Electronik |
Переглядів: 790
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Ми в соцмережах
       







Інформаційний партнер
Науково-педагогічна бібліотека Миколаєва

Сайти навчальних закладів

Корисні посилання


































































Управління освіти Миколаївської міської ради © 2018